3964
Sök

Plocka ur toppen på nissan 200sx s13 enklast?

17 Inlägg
30 juni 2012
Trådstartare
#1
tjena ! tänkte hör vad man behöver ta bort och hur är enklast att få ur toppen på min nissan 200sx s13 (har inte tillgång att lyfta ur motorn)


4 Inlägg
30 juni 2012
#2
Får vell komma o hjälpa dig hampe! Har även motorlyft om du vill låna! smile

Hjultomte
1 500 Inlägg
30 juni 2012
#3
HampusHedberg skrev:
tjena ! tänkte hör vad man behöver ta bort och hur är enklast att få ur toppen på min nissan 200sx s13 (har inte tillgång att lyfta ur motorn)

Bara skruva av insug och grenrör sen börja harva dig neråt smile Sitter det original bultar går det nog lättare än ARP big_smile

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
1 juli 2012
#4
Ta inte bort insug och grenrör innan för det är ett riktigt n*gerjobb, det är lite att ta bort men jobba metodiskt och kolla vad som behöver lossas innan toppen kan plockas bort så är det inte jättesvårt.

- Time Attack -

Hjultomte
1 500 Inlägg
1 juli 2012
#5
Ja just fan big_smile Ta bort Downpipe och bara koppla loss sladdar och slangar sen hiva den uppåt big_smile
tackar NIzmO ^^

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

17 Inlägg
1 juli 2012
Trådstartare
#6
vadå ? ska ja inte ta bort insug o turbo o allt innan? kamrem? går det ens få upp toppen utan att lossa allt det ? har tagit bort alla slangar och kabelhärvan


Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
1 juli 2012
#7
Kamrem måste bort men annars kan insug och grenrör sitta kvar, kolla noggrant att allt mellan topp och block är loss innan du börjar lyfta bara.
Vevhus-röret från ventilkåpan vid insuget är ganska jobbigt att lirka ur men går efter några svordomar, det röret är iaf det jag kan minnas orsaka mest problem för mig sist jag lyfte en ca18det topp.

- Time Attack -

17 Inlägg
1 juli 2012
Trådstartare
#8
okej låter bra! men hur sitter toppen då? dom 2 stora "fyrkantiga" bultarna imellan där tändspolarna sitter ? och sen då? hur sitter den mer?


4 670 Inlägg
1 juli 2012
#9
Nu är det ifs länge sen jag lossa en ca18det fast gjort det många gånger, Alltid lyft med grenrör och insug kvar.

Lossa, DP, Oljerör och vattenrör till turbon. Alla slangar där omkring. Insuget har ett rör som sitter med fästpunkt i blocket "Röret ifrån ventilkåpan ner emot orginal oljekylning. Även ett stag ska sitta o hålla insuget på plats. "Detta kan du slänga någon stanns om du inte redan gjort det. Lossa topplocksbultarna i rätt ordning. minns ej viljet men så inte toppen kan slå sig på nått vis.

Självklart kamrem osv där framme!

Det som tagit tid för mig när jag lyft toppen är alla rör vid turbon o lossa då det sitter lite dumt till o ännu värre och montera sen smile

Har garanterat missat nått som måste lossas men det märker du rätt snabbt!

Har även rätt många bilder i mina s13 trådar där jag lyfter ca18det toppar!
Senast redigerat av mickius (1 juli 2012)



Sök