2853
Sök

vilka bashögtalare ska man välja

27 Inlägg
1 februari 2007
svårt att rekomendera dig basar att köpa pga tycke o smak.
men ja kan däremot råda dig att INTE köpa GAS... som säljs på brl. sorgligt dåliga saker.
finns säkert andra som säger emot detta, men gas-basarna oavsett modell, är klena, tråkiga och allmänt odugliga.
så akta dig för det märket.

mvh D

kan aldrig bli för mycket bas eller hk

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
1 februari 2007
danielgbg skrev:
men ja kan däremot råda dig att INTE köpa GAS... som säljs på brl. sorgligt dåliga saker.
finns säkert andra som säger emot detta, men gas-basarna oavsett modell, är klena, tråkiga och allmänt odugliga.

mvh D

Näj.. jag kan hålla me att endel småhögtalare från as är dåliga.. men fan inte basarna..
Jag har 2 st 12" gas silver metal.. och de spelar jävligt bra.. Gas har blivit bättre och bättre.. det kommer ju ut nya grejer från dem hela tiden..

607 Inlägg
1 februari 2007
Trådstartare
Jag vet inte riktigt vad man ska satsa på ! en bas eller 2 stycken, vill ju ha ett redigt tryck i bilen så att det känns ,är det bättre att satsa på en dyrare bas då ?

Brynäs tigers

607 Inlägg
1 februari 2007
Trådstartare
funderar på köpa en sån här 10

http://www.nardik.se/bilder/jbl/p1022sida2_s.jpg

det lär ju vara kvalite i högtalaren i alla fall wink

JBL Power P1022
Senast redigerat av YööA (1 februari 2007)

Brynäs tigers

1 785 Inlägg
2 februari 2007
Budget 2000kr

Alternativ en eller två 10" eller 12" basar.

Med tanke på budgeten skulle jag välja en 12" bas.

Men det beror också på hur möjligheterna för installation är i en Audi 80 sedan. Sluten låda kan du glömma om du vill ha rejält tryck i en sedan bil. En basreflex konstruktion är den enklaste och bästa lösningen. Knepet är att du ska få basporten eller portarna att spela i hatthyllan och basen framåt.

Ett frågetecken är också vad du har för slutsteg att driva basen med? Basens talspole ska ju matcha stegets impedans så du får ut mest effekt.

Altrenativa basar.

http://www.nardik.se/

Power P1222  2375Kr

KFC-WPS1202D 12" Oversized  1995Kr

Mac Maximus 3000  1995Kr

Magnat XTC300 12" Bashögtalare  1095Kr chans till 2st

Mitt val hade blivit "Power P1222"  2375Kr

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

27 Inlägg
24 februari 2007
kimpan_90 skrev:
danielgbg skrev:

mvh D

Näj.. jag kan hålla me att endel småhögtalare från as är dåliga.. men fan inte basarna..
Jag har 2 st 12" gas silver metal.. och de spelar jävligt bra.. Gas har blivit bättre och bättre.. det kommer ju ut nya grejer från dem hela tiden..

ja hade lådan me dubbla gas12 från brl i min gamla bil. o värre ljud har ja sällan hört. lr ah d skulle i sånna fall va originalstereon i bilen...
men som sagt smaken är ju olika. går garanterat o få ut mer ljud ur dom, ja hade ju bara d lille fjant steget från gas som följde me i paketet...

kan aldrig bli för mycket bas eller hk

1 503 Inlägg
24 februari 2007
Hjälpte en kompis att installera 2 Kicker Comp 12" i hans bil igår och de lät ruskigt bra för det låga priset, 795 kr/st på dBakuten.se . Glöm inte heller bort att skaffa ett bra steg då detta avgör hur basarna spelar till stor del. Kompisen körde med sluten låda och basen hade lite svårt att komma in i s40:n . Satsa på portad låda med portarna upp genom hatthyllan så ska du få gött ljud ska du se!
Senast redigerat av Oboy6 (24 februari 2007)

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 mars 2007
varför inte cerwin vega basar?? de är ju riktiga grejjer iaf wink
http://danmobility.se/products.asp?c=83 … 1589688117

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

7 Inlägg
7 mars 2007
funderar på att köpa detta steget å driva två 15" på 1500watt st är det en bra ide
1,721.00 SEK för steget.

tack iförhand för svar!!!!!!   

Kraftigt slutsteg med hela 3200 W. När ljudet inte räcker till så behövs det något starkt samt något som gör det hela låta lite mer.
Spara tusenlappar på att handla från X3mseller. Nedan följer en beskrivning på engelska:

"SilverSonic 3200" 4x 600 + 1x 800 Watts, silver anodizes
• silver aluminum radiator box anodized
• Entrance sensitivity for
Front + Rear separately adjustably
(400mV - 5V)
• 2-/3-/4-/5-Kanalbetrieb
• adjustable high & low-pass filter (6/12dB)
• Cinch exit for the connection a further output stage
• Disconnection in the case of short-circuit, Overvoltage & temperature rise
• LED display for enterprise & Thermal safety device
• A/from over the car radio
• Achievement max. 4x 600W/1x 800W
• Achievement RMS 4x 300W/1x 360W
• Frequency range 10-40.000Hz ±1dB
• Signal-to-noise ratio 100dB
• Distortion factor < 0,05%
• Entrance sensitivity 400mV - 5V, front + Rear, separately adjustably
• Range of control of basses 40Hz - 150Hz
• Range of control heights 10Hz - 1,2kHz
• Mass 250x60x500mm
• Modes of operation 5/4/3/2-Kanal
• Characteristic gain control over external CONTROLLERS

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
7 mars 2007
Tyvärr, det räcker inte. Eller snarare det är ju ett 5 kanals, och det är inte det du skall leta efter.

Du bär kolla efter ett klass D monoblock.

mvh Jonas

nitro_4_life skrev:
funderar på att köpa detta steget å driva två 15" på 1500watt st är det en bra ide
1,721.00 SEK för steget.
Senast redigerat av jonash (7 mars 2007)

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Sök