2953
Sök

"bästa saabmotorn"

1 498 Inlägg
12 juli 2012
#21
Ja med större turbo ;-/ annars är den som vilken annan b234 turbo motor,


930 Inlägg
12 juli 2012
#22
ascona-tic skrev:
Ja med större turbo ;-/ annars är den som vilken annan b234 turbo motor,

nja är inte så säker på det.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

1 498 Inlägg
12 juli 2012
#23
Kamulen skrev:
ascona-tic skrev:
Ja med större turbo ;-/ annars är den som vilken annan b234 turbo motor,

nja är inte så säker på det.

Nä men jag är.


930 Inlägg
12 juli 2012
#24
ascona-tic skrev:
Kamulen skrev:
ascona-tic skrev:
Ja med större turbo ;-/ annars är den som vilken annan b234 turbo motor,

nja är inte så säker på det.

Nä men jag är.

Både Turbo, koppling och spridare skiljer. sen har jag hört av folk (Behöver inte vara sant) att motorn är förstärkt.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
12 juli 2012
#25
turbon är lite större, fast samma spridare och koppling som 200hk tex smile

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

1 142 Inlägg
12 juli 2012
#26
får ju inte annonsera här men kan tipsa att ja har en saab 900 2.0t - 95 elle 96 står utan dörrar å rutor med fullt fungerande motor och låda. dock behövs batteri och sätta tebax några tryckslangar innan man startar den. den ligger på 184hk. bara pm.a om du är intresserad

39 Inlägg
15 juli 2012
#27
ja det är lite tort i bland om calibra turbo motorer men en sug motor är det inga problem man kan konvertera om till  turbo och det bruka va skottsäkra motorer gämfört med saab veve fan hur många motorer man ha bytt i dessa saabar.aeron är det nått år som det ha vare bara skit av dom.det är dyrt att trimma hur änn man gör

min labrador Sebb min bästa garagekompis

1 498 Inlägg
15 juli 2012
#28
Lill_Torsten skrev:
ja det är lite tort i bland om calibra turbo motorer men en sug motor är det inga problem man kan konvertera om till  turbo och det bruka va skottsäkra motorer gämfört med saab veve fan hur många motorer man ha bytt i dessa saabar.aeron är det nått år som det ha vare bara skit av dom.det är dyrt att trimma hur änn man gör

inte fan tar du ut 500hk ur en orenoverad b2x4  gäller ju att alla delar är friska innan man börjar ösa på.


39 Inlägg
15 juli 2012
#29
ha inte sakt nått sånt häller vet en som ha en calibra turbo motor i en manta vete fan hur många år han har tuktat runt med den där och den ha bara pinnat på utan nå motor problem och en annan jag vet som har en saab motor i en rekord och det är 4 motorn han är inne på nu så han va ute efter opel snurra han med.

min labrador Sebb min bästa garagekompis

grön aktivist
846 Inlägg
15 juli 2012
#30
Sedan underlättar det om man använder punkt när en mening är slut förannarssåblirdetnästansåhärjobbigtattläsavadmanskriver.

För att återgå till ämnet : kör på 2.3:an från 9000 mellan 94-98, väldigt lätt-trimmade motor med trevlig karaktär.
Bra mos från botten och orkar att varva ordentligt.
Köper du en B234R så behövs i princip bara 3" downpipe för att klara av 300 kusar...
Sedan underlättar det om man kör med en bra intercooler och MAP-sensor, det är rättare sagt ett måste när du ska över 1.54 i ladd.
Skippa det öppna luftfiltret med och borra lite hål i luftburken som sitter i innerskärmen, väldigt prisvärd och förvånandsvärt enkelt att göra!
Vill du ha några fler tips angående vad du ska kolla efter så är det bara att PM:a mig då jag just nu håller på med  ett sådant projekt... igen x).

Ska du bara ha 250 kusar så har jag en T25:turbo liggandes om du nu skulle få tag på en motor med rasad turbo wink.



Sök