Jag har planer på dump till min Golf V 1,4 TSI -08 Men fungerar det? eller är det allt för mkt givare å skit som kommer fungera som störande moment? och om det fungerar så undrar jag vad som fungerar - öppen/stängd dump? eller återcirkulerande?
Volvo 240 GL-R -90 (No turbo shit, just real power)
Volvo 240 DL Turbo -78 (Turbo projekt)
Vw Golf V "TSi" -08 (Das Auto)
Det är den med kompressor, den med bara turbo heter TFSI... Öppet luftfilter är nog det enda som kan fungera utan större problem. Man får mer insugs ljud och äve lite dump-ljud. Dock kan luftmassemätaren haverera om man använder för mkt olja på filtet. Förutsätter förstås att filtret ska oljas in...
Det är den med kompressor, den med bara turbo heter TFSI... Öppet luftfilter är nog det enda som kan fungera utan större problem. Man får mer insugs ljud och äve lite dump-ljud. Dock kan luftmassemätaren haverera om man använder för mkt olja på filtet. Förutsätter förstås att filtret ska oljas in...
Japp detta e den motorn med kompressor och turbo. öppet luftfilter har jag testat, och alldrig att jag skulle använda oljade. men man vill ju ha det riktiga dumpljudet...för med luftfilter dumpar den bara där kompressorn laddar som mest. runt ca 3000rpm...
Volvo 240 GL-R -90 (No turbo shit, just real power)
Volvo 240 DL Turbo -78 (Turbo projekt)
Vw Golf V "TSi" -08 (Das Auto)
ja har mönterat min o det funkat kanon bra o de låter som en supra man mönterar den på original dumpventilen o de blir melan dumpen och turbon direct PS : ja sålde min gt o nu har ja gti så min dump är till salu om nån vill
ja har mönterat min o det funkat kanon bra o de låter som en supra man mönterar den på original dumpventilen o de blir melan dumpen och turbon direct PS : ja sålde min gt o nu har ja gti så min dump är till salu om nån vill
e sugen på dump till min mk5 gti men hittar bara färdiga kit till golf 4