4269
Sök

Dumpventil - Golf V 1,4 TSI -08

DREAMTEAM
248 Inlägg
6 maj 2008
Trådstartare
#1
Jag har planer på dump till min Golf V 1,4 TSI -08
Men fungerar det? eller är det allt för mkt givare å skit som kommer fungera som störande moment?
och om det fungerar så undrar jag vad som fungerar - öppen/stängd dump? eller återcirkulerande?

Volvo 240 GL-R -90 (No turbo shit, just real power)
Volvo 240 DL Turbo -78 (Turbo projekt)
Vw Golf V "TSi" -08 (Das Auto)

Vw trimmare
2 995 Inlägg
6 maj 2008
#2
finns nog en återcirkulerande orginal och så är smartast att behålla den återcirkulernande en öppen dump
funkar inte särskilt bra ihop med lmm...


DREAMTEAM
248 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
#3
ingen mer som har något att säga om detta? vill veta så mkt som möjligt big_smile

Volvo 240 GL-R -90 (No turbo shit, just real power)
Volvo 240 DL Turbo -78 (Turbo projekt)
Vw Golf V "TSi" -08 (Das Auto)

101 Inlägg
17 maj 2008
#4
Är det motorn med bara turbo ? Eller den med kompressor också ?

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
17 maj 2008
#5
Det är den med kompressor, den med bara turbo heter TFSI...
Öppet luftfilter är nog det enda som kan fungera utan större problem. Man får mer insugs ljud och äve lite dump-ljud.
Dock kan luftmassemätaren haverera om man använder för mkt olja på filtet. Förutsätter förstås att filtret ska oljas in...


DREAMTEAM
248 Inlägg
19 maj 2008
Trådstartare
#6
bumpe skrev:
Det är den med kompressor, den med bara turbo heter TFSI...
Öppet luftfilter är nog det enda som kan fungera utan större problem. Man får mer insugs ljud och äve lite dump-ljud.
Dock kan luftmassemätaren haverera om man använder för mkt olja på filtet. Förutsätter förstås att filtret ska oljas in...

Japp detta e den motorn med kompressor och turbo.
öppet luftfilter har jag testat, och alldrig att jag skulle använda oljade.
men man vill ju ha det riktiga dumpljudet...för med luftfilter dumpar den bara där kompressorn
laddar som mest. runt ca 3000rpm...

Volvo 240 GL-R -90 (No turbo shit, just real power)
Volvo 240 DL Turbo -78 (Turbo projekt)
Vw Golf V "TSi" -08 (Das Auto)

58 Inlägg
22 juni 2008
#7
ja köpte en dump ventil från forge motorsport till min golf gt 1.4
ska möntera den snart ja skriver sen om den funkar eller ej .


13 Inlägg
23 juni 2008
#8
Dumpen är monterad i turbon och är elektronisk.. Tror inte att det går att montera en eftermarknads dump!

58 Inlägg
10 augusti 2008
#9
ja har mönterat min o det funkat kanon bra o de låter som en supra big_smile
man mönterar den på original dumpventilen o de blir melan dumpen och turbon direct big_smile
PS : ja sålde min gt o nu har ja gti så min dump är till salu om nån vill big_smile


58 Inlägg
17 augusti 2008
#10
dumpen e såld till anderzzzon


88 Inlägg
12 juni 2012
#11
hittade denna tråd och undran om någon kan förklara lite bättre var dumpventilen ska sitta och vad som behövs göras ?  tack för svar


37 Inlägg
16 juli 2012
#12
fady skrev:
ja har mönterat min o det funkat kanon bra o de låter som en supra big_smile
man mönterar den på original dumpventilen o de blir melan dumpen och turbon direct big_smile
PS : ja sålde min gt o nu har ja gti så min dump är till salu om nån vill big_smile

e sugen på dump till min mk5 gti men hittar bara färdiga kit till golf 4 hmm


Sök