Kalltkaffe skrev:
tobbe456 skrev:
Du har ju själv citerat alla texter, och står vl ganska klart vad som gäller! Oavsett om det står "Körförbud -Ja" eller inte efter du har fått en 2a på besiktningen så får bilen ENDAST framföras till verkstad och besikning ect. Inte köra runt som vanligt, TROTS att det står att du har en MÅNAD på dig.
Oddsen att man åker dit på en sådan sak är inte gigantisk, men som nämnts tidigare, möter du fel person så blir det böter, eller olovlig körning eller vafansomhelst....
3dje gången gillt tolkar jag det som att du endast har en vecka på dig att åtgärda felen, men samma princip gäller som första eller andra gången, dvs, köra kortaste väg till verkstad eller till besiktning...
Inget annat gäller! Du får inte köra runt med bilen när den inte gått igenom besiktningen, och du har haft några st på dig, så jaga lambdasonden istället för att lusläsa lagtexterna ;D
Avboka besiktningen, jaga avbokade tider varje morgon så kommer du snart få en ny tid, bara du e beredd att åka med kort varsel.. Skaffa fram numret till platscherfen så gåre fortare också
Men jag fattar precis hur man får åka, frågan är om det kommer stå att jag har körförbud den veckan, inget annat.
Vadå jaga lambdasonden? jag har beställt en, men du kan gärna få flyga till amsterdam och hämta den åt mig?
Jaga tider? jag står ju fan på väntelista, det kommer inga nya tider och dom andra tider är långt borta, vad är det som är så svårt att förstå? svara på frågan eller skriv inte alls.
ojj, du var snarstucken, problemet är bara att du fått svar på frågorna 100ggr om
Självfallet kan du köra bilen hur mycket som helst, men du får inte... Sen är det ganska mycket man får och inte får göra, och det är många som skiter i det så... Gör hur du vill! Vad vi som privatpersoner kan se på nätet om en bil skiljer sig rätt rejält mot för vad ordningsmakten kan.. Men oddsen att du åker dit är väl inte så stora, dock skulle jag inte vilja vara inblandad i en olycka eller liknande 20 mil hemifrån..
De som är det sköna i alla fall är att det inte är bromsarna eller liknande som du fått nedslag på, utan bara rent utsläppsmässigt.. Då är det ju säkert att vara i trafiken iaf.
Nej, jag är inte sugen att åka till amsterdam för att hämta din lambdasond, menade bara att du skrivit och citerat och fått svar flera gånger om men det verkar inte duga ^^
Väntelistan hos bilprovningen tycker jag fan inte funkar, bättre att sitta på nätet på mornarma och kolla, eller ringa direkt till stationen/besöka.. Sen har inte du drop in tid eftersom detta är en ombes? Eller har jag missat nått?
Tuta och kör du, akta dig för farbror polisen bara