2911
Sök

Golf vr6 vevstaksöverfall

136 Inlägg
31 juli 2012
Trådstartare
Japp, till det tråkiga då. Vevlagret på andra cylindern på min golf vr6 med 2,9 liters motor snurrade vilket ledde till att vevstaksöverfallen fick ett slag. Provade skifta överfallen från första till andra cylindern och det gick utan problem då men med det som satt där nyper den och motorn går inte runt ett smack. Nu till den viktiga frågan, bildemonteringen har vevstakar lösa till 2,8 liters motorn men passar dom på min 2,9 ?

149 Inlägg
31 juli 2012
ja dom passar från 2.8 motorn... har original stakar liggandes om du är intresserad.
Senast redigerat av Bjacke (31 juli 2012)

#SwedenRing

927 Inlägg
1 augusti 2012
Man får aldrig byta plats på överfall. Dom är individuellt borrade tillsammans med den vevstake/block dom sitter tillsammans med. I bästa fall snurrar överhuvudtaget inte vevaxeln inte alls, värre om det går ett litet tag och det glappar upp sig pga att passningen är fel.

Vevstake och överfall byts alltså alltid samtidigt, till ett par som hör ihop.

Mats

136 Inlägg
1 augusti 2012
Trådstartare
jojo, men nu provade jag bara med första överfallen på andra staken, och den går runt utan problem. men när jag sätter det överfallet där det snurrat (oavsett på vilken cylinder) så nyper den för det överfallet fått sig ett slag och blivit inböjt i överkant.

136 Inlägg
2 augusti 2012
Trådstartare
Bjacke skrev:
ja dom passar från 2.8 motorn... har original stakar liggandes om du är intresserad.

Vad vill du ha för dom? ska förbi uppsala i morgon eftermiddag!

149 Inlägg
2 augusti 2012
Tar resten på PM

#SwedenRing

Sök