Byta dörr högtalare fram audi a3

Maagge
6 augusti 2012 · 15 Inlägg

Hallå!

Det är så här att jag drog på lite väl hög volyn i helgen och sprängde mina original högtalare i höger framdörr i min lilla audi så tänkte lika bra å byta ut båda sidorna. Så köpt ett par Hertz tror ja dom hette som ja nu tänkt koppla in. Men nu kom kruxet för mig som inte är allt för bilkunnig hur ska man få ut de gamla högtalarna?

Dom sitter fast innifrån dörren eller hur man ska förklara det finns inga skruvar osv på utsidan. Antar att man måste plocka ut hela innerdörren och sen bara byta ut dem men där kom problemet för mig. Hittar inga skruvar som ja kan skruva av så jag kommer åt att plocka av plastet?

Förklarat så gott ja kan hoppas någon kan förklara eller eventuelt bilder på vart man ska skruva/dra osv. Har tillgång till en mindre verkstad så har tillgång till ganska mkt olika sorters verktyg om det är något speciellt man behöver som inte en vanlig svensson har i sin verktygslåda

Mvh
Maagge

Audi A3 (1999)
Bjacke
6 augusti 2012 · 149 Inlägg

i nedkant av dörrsidan så sitter två torx skruvar, och en stjärnskruv under handtagen "som du greppar när du drar igen dörren"

sen rycker du lite lätt i dörrsidan i lyfter sakta uppåt. kika in imellan och lossa kablaget till elhissarna osv..

högtalaren sitter popnitad i dörren och bör skruvas i en mdf ring.. du kan även köpa adaptrar hos brl, mds osv..

//Bjacke

#SwedenRing
BMW E39 523i "Swedenring" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang