3200
Sök

Passar fjäderben, stötdämpare och fjädrar från XC70 till V70 AWD?

96 Inlägg
9 augusti 2012
Trådstartare
Jag har letat men inte funnit något svar.

Som rubriken lyder? Detta gäller gamla XC70/V70

Om jag inte har synfel så ser xc70:in högre ut, hade gärna fått awd:n lite högre(dels för att nivomatdämparna har gett sig).

Forummoderator
26 342 Inlägg
9 augusti 2012
V70XC menar du, om du syftar på systermodellen till första V70:in.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

96 Inlägg
9 augusti 2012
Trådstartare
Mack skrev:
V70XC menar du, om du syftar på systermodellen till första V70:in.

Mycket riktigt

Forummoderator
26 342 Inlägg
9 augusti 2012
Nu vet jag inte exakt vad för stötdämpare det är monterade från fabrik på V70XC-modellerna, men de är ju i stort sett vanliga V70:isar som är lite höjda, med lite mer plast monterad.
Skulle därför nästan våga dra en liten gissning på att det är ungefär samma saker monterade, i alla fall om man ser till fjäderbenen. Fjädrarna/stötdämparna skulle jag gissa skiljer, men funkar säkert.

96 Inlägg
9 augusti 2012
Trådstartare
Mack skrev:
Nu vet jag inte exakt vad för stötdämpare det är monterade från fabrik på V70XC-modellerna, men de är ju i stort sett vanliga V70:isar som är lite höjda, med lite mer plast monterad.
Skulle därför nästan våga dra en liten gissning på att det är ungefär samma saker monterade, i alla fall om man ser till fjäderbenen. Fjädrarna/stötdämparna skulle jag gissa skiljer, men funkar säkert.

Tackar!
Jag tror på din gissning, det kan ju inte skilja så mycket. Är det inte även så att V70 awd är något högre än en V70 fwd, så den borde ju närma sig V70 XC något i höjd.

Forummoderator
26 342 Inlägg
9 augusti 2012
Bumse skrev:
Mack skrev:

Tackar!
Jag tror på din gissning, det kan ju inte skilja så mycket. Är det inte även så att V70 awd är något högre än en V70 fwd, så den borde ju närma sig V70 XC något i höjd.

Personligen tror jag dom är ganska lika, men något i höjd kan ju skilja.

Sök