3946
Sök

Dräneringsflöde Honda Civic Type R -07

68 Inlägg
23 juli 2012
Trådstartare
Hej,

Haft en CTR årsmodell 07 nu i snart 1 år.
Skulle ta bilen till jobbet ( hade regnat som fasen den natten ) sätter mig i bilen och backar ut bilen och stannar, när jag stannar hör jag hur det skvalpar i höger dörr.

Blir orolig och stannar bilen och går o öppnar höger dörr och visst fan fanns det vatten i dörren.
Kollar lite och ser att längst ner på dörren så sitter det 3 eller 4st fyrkantiga gummipluppar, plockar bort dessa och märker hur vattnet rinner ut.

Testar sedan att spola vatten på fönstret och märker hur det rinner då ner där och ut genom dom 4 hålen nere på dörren. Testar även på vänsterdörren och där är det samma.

Ska det verkligen vara såhär Honda tänkt sig ? Jag är lite rädd för att inte allt vatten försvinner utan att lite ligger kvar och rostar osv.

Ni andra som äger en CTR 07, är det exakt samma på eran bil ?

Sedan kör jag en liten tilläggsfråga här me i samma tråd:

Mitt Type R märke bak på bilen har släppt i färgen på det röda R:et.
Någon som vet vart man hittar ett nytt sådant och kanske även vart man kan hitta specifik Type R styling ?

Tacksam för svar,

Mvh

295 Inlägg
13 augusti 2012
har en ep3 så kan inte svara på din första fråga men angående Type R märket så är dom svindyra! åk till din honda handlare och bli förvånad. Jag hade köpt nytt märke på ebay.co.uk . EP3 orna görs ju där så type r bilarna i allmänhet är poppis där. sånna märken finns det gott om i england för rimligare pengar

Vem fan är Nira, och varför ska han spruta åt mig?

Sök