3686
Sök

Dimljus Dodge magnum

54 Inlägg
8 augusti 2012
Trådstartare
En fråga jag som är tjej och inte förstår riktigt smile

Jag har köpt dimljus lyktor till min bil jag ska montera. Hur gör jag det enklast? Är det färdigmonterade kablar bakom?

Älvdalen
33 Inlägg
9 augusti 2012
Borde sitta någon slags plastkåpa där dimljusen ska sitta va? Ta bort dom och kolla bakom så borde det finnas kablage där bakom..:-)

54 Inlägg
10 augusti 2012
Trådstartare
Hur skall jag gå till väga? Hur får man bort plats skyddet och ska man borra i de för att fästa dimljuset ? Tacksam för hjälp=)

Handledare
1 481 Inlägg
10 augusti 2012
Är lite pyssel några kvällar framåt.
http://www.custommagnums.com/forums/sty … ights.html

Finraggare
2 381 Inlägg
13 augusti 2012
Klurigaste är att få Dodge i Sverige att aktivera dem. Hojta om du behöver hjälp.

I love being a nobody - because nobody is perfect.

54 Inlägg
13 augusti 2012
Trådstartare
Vad menar du??

kameramannen skrev:
Klurigaste är att få Dodge i Sverige att aktivera dem. Hojta om du behöver hjälp.

218 Inlägg
13 augusti 2012
troligtvis menar han att en dodge verkstad måste aktivera det i datorn för att få det att fungera

Jag har inte alltid rätt. Men jag har aldrig fel.

Finraggare
2 381 Inlägg
13 augusti 2012
Precis. Om bilen inte är utrustad med dimljus original är denna funktion deaktiverad i mjukvaran. Då räcker det inte med att koppla in knapp och dra kabel med orginallyktorna utan du måste in på verkstad för att få dem att slå på dem.

Sen kan man ju alltid koppla på 12v och köra lampor utanför bilens el-system, men det är en annan femma.

54 Inlägg
13 augusti 2012
Trådstartare
Ok. Ja jag vet inte hur jag ska göra. Många frågor och funderingar över dimljus och hur msm byter automat olja i lådan. Vore snällt att få hjälp smile

Finraggare
2 381 Inlägg
14 augusti 2012
Dimljusen följer du guiden postat över här - oljan i automatlådan skall inte kollas / bytas förrän vid 10.000 mil enligt servicemanualen. Du har laddat ner den va? 2006-2008-LX-ServiceManual va? Där har du allt, varje skruv, varje bult och hur man öppnar och gör allt med bra bilder.

Sök