Som skrivet, bränsle- och tempmätaren är står helt stilla. Tänkte att jag skulle kolla lödningarna bak på instrumentpanelen men jag har fattar inte hur man demonterar den. Så en förklaring skulle uppskattas Annars är det väl att kolla givare och sånt? Vart sitter respektive givare i så fall?
Du får skruva loss två skruv under ratt kåpan. När du fått loss dom sitter de ytteligare två skruv till själva instrumentet:-) skit enkelt när man vet:-) hoppas de hjälpte dig.
Du får skruva loss två skruv under ratt kåpan. När du fått loss dom sitter de ytteligare två skruv till själva instrumentet:-) skit enkelt när man vet:-) hoppas de hjälpte dig.
Tror du att du kan lägga upp en bild eller flera så jag kan se hur du gör?
Börja bak på instrumentpanelen men sen Kan det vara som med 240ar(gällande bränsle). Dvs att givaren som sitter i soppa tanken har gjort sitt. Den givaren sitter oftast på pumpen som sitter i tanken.
Klipp från regelboken: 6§ Lyftning av trådar och innehållslösa inlägg •Inlägg vars huvudsyfte är att lyfta en tråd är inte tillåtna.
mvh Jonas/moderator
Nu råkar jag kanske bryta en till regel och dubbelpostar, men vad ska jag göra om ingen svarar på min tråd om inte bumpa den?
Ja är det ingen som svarar så beror det säkert på att de inte kan svaret. Det man kan göra då är ju att omformulera frågan eller komma med någon ny input och på så sätt få tråden att poppa upp.
Börja bak på instrumentpanelen men sen Kan det vara som med 240ar(gällande bränsle). Dvs att givaren som sitter i soppa tanken har gjort sitt. Den givaren sitter oftast på pumpen som sitter i tanken.
Kommer inte åt bak på instrumentpanelen(det som jag behöver hjälp med). Kanske kan vara givarna som gjort sitt, men eftersom både temp- och bränslemätaren inte funkar så tänkte jag att det kan vara lödningarna bakpå.