3097
Sök

Volvo 740 slirar

357 Inlägg
17 augusti 2012
Trådstartare
Bytte bakaxel idag för trodde den var fel på men så var det inte samma problem än.
När ja ligger på 1-2-3-4-5 och gasar över 1500 varv så börjar den slira. sen när ja har åkt några hundra meter så får den hur bra som helst. sen när ja trycker i över växeln skakar de som fan under bilen. Kan de ha nåt med hardyskivan gummikudden vid kardan att göra för den är jätte sprucken???

6 Inlägg
18 augusti 2012
Jag tror att de är överväxeln som slirar lol

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 254 Inlägg
18 augusti 2012
volvo_240_GL skrev:
Bytte bakaxel idag för trodde den var fel på men så var det inte samma problem än.
När ja ligger på 1-2-3-4-5 och gasar över 1500 varv så börjar den slira. sen när ja har åkt några hundra meter så får den hur bra som helst. sen när ja trycker i över växeln skakar de som fan under bilen. Kan de ha nåt med hardyskivan gummikudden vid kardan att göra för den är jätte sprucken???

Kopplingen som är slut???

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 230 Inlägg
26 augusti 2012
kopplingen är tvärslut! byt den smile

JFfoto
26 augusti 2012
Varför byter man baxaxel om det är kopplingen/växlarna som krånglar?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 254 Inlägg
26 augusti 2012
Kalltkaffe skrev:

Lite okunnighet kanske men bättre att fråga först om man inte vet.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 230 Inlägg
26 augusti 2012
Kalltkaffe skrev:

när splinesen på drivaxlarna blir slitna slirar väl bakaxeln? roll haha nä men som vettemannen skrev ligger det nog okunnighet bakom det beslutet smile

342 Inlägg
26 augusti 2012
skulle nog säga byt växellåda.  överväxeln som slirar går det backa med bilen eller slirar den bara??  alt kopplingen som e kass men på din förklaring så skulle jag byta lådan

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
26 augusti 2012
jag hade bytt bil ... ja jag är bitter

Avstängd
71 Inlägg
26 augusti 2012
kopplingen har gett upp. Du har tydliga tecken på detta när du berättar att den slirar som fan med överväxeln dvs hög utväxling som gör att kopplingen måste hålla emot mera kraft och det blir svårt om den är helt slut. så byt koppling och ventilhattar så blir det nog bra igen.

Sök