2698
Sök

FARTKAMEROR - Statligt projekt: Mjölkko del 1/5

Rallyförare
1 075 Inlägg
30 augusti 2012
Trådstartare
Ett nytt tänk, läs hela artikeln på: http://www.sourze.se/Statligt_projekt_M … 1481237582

BY THE WAY, man kan rösta hurvida artikeln är bra eller inte i kolumnen till höger om artikeln.

Trevlig läsning cool
Senast redigerat av carnageman (30 augusti 2012)

Forummoderator
26 389 Inlägg
30 augusti 2012
För det är ju alla bilar som drar 1.8 liter bensin per mil också..

Men bra tänkt. Men ja..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Rallyförare
1 075 Inlägg
30 augusti 2012
Trådstartare
Det är mätt med en Saab 900 2.0 sugmotor... 2.0mil på 1.8Liter = 0,9L/mil

Mack skrev:

Men bra tänkt. Men ja..

Forummoderator
26 389 Inlägg
30 augusti 2012
carnageman skrev:
Det är mätt med en Saab 900 2.0 sugmotor... 2.0mil på 1.8Liter = 0,9L/mil

Mack skrev:

Men bra tänkt. Men ja..

I så fall hade det gärna fått stått i texten..men det kanske jag i och för sig missade i skumläsningen?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

5 198 Inlägg
30 augusti 2012
nu är det ju även långt i från alla som *svajar* så i hastigheten.. men visst finns dom

Rallyförare
1 075 Inlägg
30 augusti 2012
Trådstartare
Åker den vägen ofta, en kedja är aldrig starkare än den svagaste länken, det räcker med att en bil i kön svajar så för att alla andra ska få köra lika ryckigt, och tro mig, på denna sträckan är det ALLTID samma visa, 35km/h vid kamerorna på 50-sträckan och cirka 50km/h vid kamerorna på 70-sträckan... ALLTID
gamlingen skrev:
nu är det ju även långt i från alla som *svajar* så i hastigheten.. men visst finns dom

865 Inlägg
30 augusti 2012
carnageman skrev:
Åker den vägen ofta, en kedja är aldrig starkare än den svagaste länken, det räcker med att en bil i kön svajar så för att alla andra ska få köra lika ryckigt, och tro mig, på denna sträckan är det ALLTID samma visa, 35km/h vid kamerorna på 50-sträckan och cirka 50km/h vid kamerorna på 70-sträckan... ALLTID
gamlingen skrev:

jo men tycker artikeln visar hur staten mjölkar folk på pengar.. men att hastigheten svajar har ju inget med staten att göra

886 Inlägg
30 augusti 2012
Det här var bland det dummaste jag läst på länge...

Anledningen till att bensinförbrukningen gick är ju inte i grunden att det finns en fartkamera där, utan för att folk kör svajigt. Hade folk kört enligt lagen så hade det inte varit någon skillnad, eh?

Och det här bullerplanksbygget som han hävdar är för att få in extra skattekronor? På med foliehatten gossar!

EDIT: Dessutom har han mage att kalla det för "forskning" och "banbrytande". Jag hade inte blivit förvånad om det visat sig vara en parodi.
Senast redigerat av Wicca (30 augusti 2012)

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

Rallyförare
1 075 Inlägg
30 augusti 2012
Trådstartare
Fartkamerorna har den effekten på svensson att svensson kör svajjigt förbi dom, ett känt fenomen...

Gällande bullerplanket så är det en helt egen artikel, ej publicerad ännu... Bullerplanket har betalat sig själv när det är klart, det är resultatet av dom vetenskapliga efterforskningar som gjorts... smile

Forskning = Efterforskningar, Banbrytande = En ny synvinkel...

Foliehattar borde alla som tror så gott om staten & politikerna bära med stolthet...

Du tillhör säkert dom som tror på den officiella historien om WTC, Usamas död och månlandningen? Open your eyes Sir! Och sossarna ville införa ett båtregister för att "minska båtstölderna"... Det kan aldrig varit för att införa en ny båtskatt... nej nej, Kalla mig konspirationsteoretiker men...

Wicca skrev:
Det här var bland det dummaste jag läst på länge...

Anledningen till att bensinförbrukningen gick är ju inte i grunden att det finns en fartkamera där, utan för att folk kör svajigt. Hade folk kört enligt lagen så hade det inte varit någon skillnad, eh?

Och det här bullerplanksbygget som han hävdar är för att få in extra skattekronor? På med foliehatten gossar!

EDIT: Dessutom har han mage att kalla det för "forskning" och "banbrytande". Jag hade inte blivit förvånad om det visat sig vara en parodi.

9 120 Inlägg
30 augusti 2012
Jag förstår precis hur du menar med artikeln. Åker i jobbet varje dag och en hel del privat, ca 4000 mil/år. Många gånger som man åker på vägar med kameror som detta fenomen du beskriver uppstår. Folk som tvärnitar innan kamerorna och ens egen frustration för att dom håller på sådär, gör att bilarna slukar mera bensin/diesel.

Folk är ögontjänare så fort det inte är någon "risk" att åka dit kan man köra lite för fort, men kamerorna där folk tror att man blir fotad när man håller rätt hastighet så måste man sakta ner.....

886 Inlägg
30 augusti 2012
carnageman skrev:
Fartkamerorna har den effekten på svensson att svensson kör svajjigt förbi dom, ett känt fenomen...

Gällande bullerplanket så är det en helt egen artikel, ej publicerad ännu... Bullerplanket har betalat sig själv när det är klart, det är resultatet av dom vetenskapliga efterforskningar som gjorts... smile

Forskning = Efterforskningar, Banbrytande = En ny synvinkel...

Foliehattar borde alla som tror så gott om staten & politikerna bära med stolthet...

Du tillhör säkert dom som tror på den officiella historien om WTC, Usamas död och månlandningen? Open your eyes Sir! Och sossarna ville införa ett båtregister för att "minska båtstölderna"... Det kan aldrig varit för att införa en ny båtskatt... nej nej, Kalla mig konspirationsteoretiker men...

Låt mig gissa, Zeitgeist är din favoritfilm? Och global uppvärmning, det är också ett påhitt antar jag? Utomjordingar byggde pyramiderna?

Du får vara hur mycket konspriationsteoretiker du vill, men två saker vill jag påpeka:

1.  Dina idéer är inte banbrytande. Det här är snarare något som många medelålders män mumlar om "Staten vill bara suga ut pengar från oss". Klassiker, och lär vara lika gammal som skattesystemet självt.

2. Ska du häva dig med uttryck som "vetenskapliga efterforskningar" hoppas jag att du hädanefter gör dem lite mer vetenskapligt än så här då din artikel troligtvis hade hamnat i lunchrummet hos riktiga forskare snarare än kommit igenom peer review.

Att diskutera dina, så kallade, upptäckter lär knappast bli en konstruktiv diskussion(Konspirationsteoretiker brukar inte vara så lätta att ändra på), så jag hoppar över det. Lycka till med forskningen. wink
Senast redigerat av Wicca (30 augusti 2012)

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

Saabifierad
2 031 Inlägg
30 augusti 2012
Får se på de andra delarna innan jag uttalar mig. Men något jag finner intressant är när en konstnär satt upp en falsk fartkamera och Vägverket (som nu är Trafikverket) gick in och krävde att konstnären skulle ta ner den för att den fungerade som en "trafikförsämrande återgärd" (kanske inte exakt ordagrant men något i den stilen som pekade på att trafikens flöde försämrades) och det stämmer då med teorin som läggs fram i länken.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Rallyförare
1 075 Inlägg
30 augusti 2012
Trådstartare
Zeit`vadå?? har aldrig hört talas om, det enda jag vet om global uppvärming är att den är en förklaring till en helvetes massa olika skatter, dess existens är högst debatterad bland forskare, vissa hävdar dess existens, vissa hävdar att den ej existerar... Jag tror inte att vi haft utomjordingar på jorden, och om vi ändå skulle haft det så hade dom knappast hållit på att jobba och slita...

9 120 Inlägg
30 augusti 2012
Slash skrev:
Får se på de andra delarna innan jag uttalar mig. Men något jag finner intressant är när en konstnär satt upp en falsk fartkamera och Vägverket (som nu är Trafikverket) gick in och krävde att konstnären skulle ta ner den för att den fungerade som en "trafikförsämrande återgärd" (kanske inte exakt ordagrant men något i den stilen som pekade på att trafikens flöde försämrades) och det stämmer då med teorin som läggs fram i länken.

Vet vart den kameran står, och det är ingen konstnär som satt upp den. Det är bara en gnällig gubbj---l som borde bo i mitt ute i ingenstans där det bara är han med sin bil kan köra.

Rallyförare
1 075 Inlägg
30 augusti 2012
Trådstartare
Det innebär att vägverket stödjer min teori?

Slash skrev:

Sök