hade lite problem med 850in att den började gå lite ojämt på motorvägen men tänkte inte nåt på det då det regnade extremt mkt. fortsatte köra nån mil och stall bilen. startade igen efter nån minut och va inga problem. fortsatte köra och nån mil senare så tvärdog bilen när jag körde in i en rondell (typ som kärringstopp) men vet att det inte va det. och efter det startar den inte alls!! remmen till pumpen är hel, alla säkringar är hela, det finns diesel i tanken, knackat på bränslefiltret för att se om det är den för borde ju komma nåt så det rycker till i motorn om det va det köpt ett bränslepumpsrelä till den men hittar inte vart det sitter????? testat byttat ventilen som sitter på pumpen. dragit och tryckt i alla kontakter jag hittat men får inte en enda reaktion. testat att lufta systemet också. även testat att bogsera igång men utan nåt resultat
hej jag hade en audi a6 diesel 2,5 tdi den hade typ samma problem och det var pumpen som rasade byte och sen gick det bra 850 och a6 har samma motor tror 99% på att dieselpumpen är kass men jag kan ha fel lycka till
hmm kollat vidare och såg att det va massa olja i övre ic röret?? såg då att oljan va helslut i motorn och den har inte tagit en droppe på snart ett års körning (ca 2500 mil) vad kan ha gjort det om någon har varit med om det tidigare