3313
Sök

Audi a6 2,7t varnings lampan föroljetrycket blinkar

158 Inlägg
31 augusti 2012
Trådstartare
Hej min audi varnar för lågt oljetryck på tomgång när olja har sin optimala temp. jag har bytt givaren och gjort service på den, men den blinkar iaf. jag lämnade in den för kammbyte för några veckor sen och sa till dom att kolla trycket innan dom byter kam. trycket dom fick var 1,1-1,3 bar på tomgång och 3,5 bar vid 2000 varv. jag har fått hört att bilen ska varva för oljetrycket om den sjunker ner till 0,5bar. nån som vet va det kan vara.

1 353 Inlägg
31 augusti 2012
vet inte hur det är med audi, men på passat så är det väl lite bekymmer med att det blir koks/oljekladd i silen till oljepumpen så den inte får igenom tillräckligt med olja för att ha rätt oljetryck.

There's no replacement for displacement

158 Inlägg
31 augusti 2012
Trådstartare
jag har haft ner tråget och kollat silen. den är ren.

Mr. AUDI !
642 Inlägg
31 augusti 2012
Om ja va du skulle jag åka in till Matte o be han kolla över motorn.. inge kul o riskera ngt med en 2,7T motor.. tänker mest på eftersom du hade problem med laddtrycket oxå hmm
Kan jue va slitna lager eller ngt annat superkul i motorn.. Hade du testat med omega komplett motorrengöring samt oljebyte?

Four Rings To Rule Them All!

179 Inlägg
31 augusti 2012
Jag vet att det varit problem med dom givarna. Finns flera som har fått byta dom även jag fick byta på min s4. Om trycket är ok så byt givaren och se om felet återkommer.

Mr. AUDI !
642 Inlägg
31 augusti 2012
Gomez skrev:
Jag vet att det varit problem med dom givarna. Finns flera som har fått byta dom även jag fick byta på min s4. Om trycket är ok så byt givaren och se om felet återkommer.

Han skrev jue att han bytt den, vakna nu  cool

158 Inlägg
1 september 2012
Trådstartare
Matte är bra men dyr som en rolex klocka. Oljan är bytt för 300 mil sen. Ska kanske hälla i lite fetare olja.

Avstängd
63 Inlägg
2 september 2012
häll för fasen inte i en fetare olja då motorn är kräsen vad gäller olja

Mr. AUDI !
642 Inlägg
3 september 2012
equinoxe skrev:
Matte är bra men dyr som en rolex klocka. Oljan är bytt för 300 mil sen. Ska kanske hälla i lite fetare olja.

Mattes tid e dyrbar som du säger.. men ring o rådfråga om va han tror de skulle kunna vara.. han brukar va hjälpsam smile angående olja skulle ja nog snarare h¨lla i motorflush från omega o sen köra ett vanligt oljebyte på de.. gjort de förr? smile

158 Inlägg
3 september 2012
Trådstartare
nää har aldrig gjort de, så det kanske är dags.

Mr. AUDI !
642 Inlägg
3 september 2012
equinoxe skrev:
nää har aldrig gjort de, så det kanske är dags.

Testa, det är jue lika dyrt som oljan i sig, men är betydligt sparsammare än att få köpa ny motor wink
bara säga till om du ska ha hjälp! Har ni varit nere o kollat på visningshuset btw? tongue

158 Inlägg
3 september 2012
Trådstartare
aa vi kollade. men den ser rätt tråkig ut och plaseringen är ju inte det bästa.

Mr. AUDI !
642 Inlägg
4 september 2012
equinoxe skrev:
aa vi kollade. men den ser rätt tråkig ut och plaseringen är ju inte det bästa.

Placeringen kan ja hålla med om wink men insidan e jättefin smile

Sök