4355
Sök

Golf Vr6 syncro 95a *tändsspols problem*

1 535 Inlägg
6 september 2012
Trådstartare
Hej.

Jag har fått ett magiskt problem på.. den har börjat döda tändmodulen. den dödar inte spolen helt. 2st cylindrar går varje gång, så den går på 4 burkar alltså.

Har varit in med dator men ingen fel kod. byt 3st spolar blir samma sak efter ca 1-2 dagar...

har tagit isär alla kontakter osv å gjort rent. Kollat stiften.

*SÅ FORT JAG BYTER TÄNDSPOLE SÅ FUNKAR BILEN KLOCKRENT EN STUND*

så här ser problemet ut så vi pratar samma språk, alltså inte en äldre vr6a med fördelare.

https://www1.garaget.org/gallery/images/142/141508/141508-bd7211b2ee4802b43a33c72c78e58cc3.jpg

Spl Dynamics/db Akuten

866 Inlägg
6 september 2012
kortis i Kabel eller stift ?! modulen får lägga på så höga uppladdningstider så en spole så den brinner upp. byt stift och kolla motståndet i kablarna på den spolen som ger upp. Låter konstigt men där är sådan späning så maskinen går även om där är överslag i stift och kablar. Bara en ide ;-) Ford bilar har jag varit med om detta. Men det är klart DET ÄR FORD :-p

633 Inlägg
6 september 2012
in med dig på VR6.nu :>

1 535 Inlägg
7 september 2012
Trådstartare
Vw-Andreas skrev:
in med dig på VR6.nu :>

Verkar inte hända så mycket där heller..

Spl Dynamics/db Akuten

633 Inlägg
7 september 2012
ta de lungt du behöver inte stressa lämna in bilen isl isåfall......

1 535 Inlägg
7 september 2012
Trådstartare
Vw-Andreas skrev:
ta de lungt du behöver inte stressa lämna in bilen isl isåfall......

stressar inte, men jag behöver bilen att åka i, verkstaden vill inte ha in den när dom inte hitta nå fel/felkoder när jag va dit...

ska dom fel söka så lär dom byta detalj för detalj... å dom pengarna är inte bilen värd.

Spl Dynamics/db Akuten

Sök