P-K skrev:
Shenare!
Går första året på fordonsprogrammet på De la Gardiegymnasiet. I dessa år är ju den stora funderingen vad man ska jobba med efter gymnasiet och i resten av livet.
Min stora dröm är att starta ett sportbilmärke. dock så kommer det bli extremt svårt och man måste ha börjat någonstans. man kan inte komma med 10 000 i sparbössan och få för sig att tillverka sportbilar hur som helst.
ne, det jag funderar över är alla dessa företag. West coast customs och liknande som beställer hem nya bilar och fixar iårdning. hur satan får man i gång ett sånt företag? öppnar man ett sånt företag och får det att rulla på och växa så kommer det ge mycket möjligheter i framtiden. kanske är riktigt mycket jobb att få den att gå men det är inte omöjligt!
börja i garaget snart och köpa bilar och renovera/styla och sälja? kommer garanterat vara mycket aktiv nu i ett par år på garaget!
sen tidigare så har jag lärt mig, när man är aktiv på ett forum om fordon så lär man känna mycket kunnigt folk! börja med garaget och utveckla och så småningom fixa ett crew och en lokal?
börja som vanlig verkstad?
Dom där stora "customföretagen" har nog alla börjat på fritiden i nåt mer eller mindre mörkt och trångt garage för att sedan utveckla sig till nåt större. Man måste nog bli lite känd och erkänd innan man kan ta steget fullt ut. Man kan nog inte bara hyra en stor verkstad med en massa maskiner och ställa sig och vänta på kunderna.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!