4433
Sök

Saab 9000 2.3 T CD -93 köpa delar.?

15 Inlägg
10 september 2012
Trådstartare
Hejsan.

Det är så att jag tänkte göra en hel renovering på min motor men då jag och frugan behöver 2bilar så får vi ta det i ett senare skede, men jag lär ha toplocks packning och nya bultar samt ventilkåpspackning, grenrörspackning osv och undrar vart man kan köpa det? vet inte om jag ska köra orginal eller ej? bilen har ett Maptun Steg3 Aero chip i sig så den har ca 290HK och 440NM.

Hoppas på svar så att jag inte köper fel grejer, samt en fråga till. ska man Plana toppen?

MVH
Emil

klabbarpan
3 041 Inlägg
10 september 2012
Speedparts har grejjer, likaså maptun skruvat.se etc etc. Kan vara en god ide att riktplana toppen om nu packninhen har gått.

15 Inlägg
10 september 2012
Trådstartare
nixon89 skrev:
Speedparts har grejjer, likaså maptun skruvat.se etc etc. Kan vara en god ide att riktplana toppen om nu packninhen har gått.

Har kollat på både speedparts och maptun men hittar inget, eller så är jag blind hmm ja jag har funderat på att riktplana den, men är ju en del som säger att man inte ska plana den om bilen inte har kokat och det har den inte gjort hmm

15 Inlägg
10 september 2012
Trådstartare
nixon89 skrev:
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9000-85-98/motor/motorkropp/packningar/packningssats/111605.html

There u go

Tackar tackar.

Har nu plockat ihop allt jag tror jag behöver dock inte turbo.

Tack så hemskt mkt för hjälpen. blir att lägga en beställning så fort andra bilen är såld!

5 710 Inlägg
11 september 2012
Originalgrejjer duger utmärkt.

MVH Jonas
..............

15 Inlägg
11 september 2012
Trådstartare
Har kollat lite mer under huven nu, eller ja i själva motorn och det var ju bara glada nyheter, sitter ju smida kolvar och 750CC spridare i den. Blir ju bara billigare och billigare att bygga denna street bil nu ju big_smile

Sök