4410
Sök

Hur kan man strypa en B230ft på bästa sätt

84 Inlägg
11 september 2012
Trådstartare
#1
tjenare är de någon som vet hur man skulle kunna strypa en B230ft på ett bra sätt utan att avgasvärdena stiger o fanders hmm

2 763 Inlägg
11 september 2012
#2
Love-My-Engine skrev:
tjenare är de någon som vet hur man skulle kunna strypa en B230ft på ett bra sätt utan att avgasvärdena stiger o fanders hmm

Varför ska du strypa motorn?

Volvo - For Life

Refined
1 770 Inlägg
11 september 2012
#3
Du bör nog förklara varför du skall göra ett sådant ingrepp först.

84 Inlägg
11 september 2012
Trådstartare
#4
funderar på lite olika alternative för att få bilen igenom besiktningen men en lite för rolig motor.
tänkte man kanske kunde strypa motorn och byta drivlina/ broms-ok, så kanske man kunde få igenom den. har ingen lust att kränga ur å i olika motorer varje gång den ska besiktigas hmm

415 Inlägg
11 september 2012
#5
Lite oklart vad du ska göra. Om du ska göra ett motorbyte är nog en b230fk bättre med 135 hk, bara tryckklockan som skiljer. Har du redan en b230ft i bilen som är trimmad är det lättast att ställa ner laddtrycket.
Senast redigerat av Super40 (11 september 2012)

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
11 september 2012
#6
Du tror inte att en besiktningsman ser skillnad på motorerna i Sveriges typ vanligaste bilar? tongue

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

84 Inlägg
11 september 2012
Trådstartare
#7
Eftersom Jag vill sätta i den i en 360 som inte har någon turbo-motor oginal så tror jag tyvärr att de lär upptäcka de tyvärr. Om jag bara tar bort turbon för stunden, men då lär ju motorn må kast och avgasvärdena skjuta mot skyn. hmm

Refined
1 770 Inlägg
11 september 2012
#8
Det spelar ju ingen roll om du stryper en turbo motor om den är monterad i en bil utan turbo original. Besiktningen lär ju se omgående att det sitter en snurra där. Då skiter dom i motoreffekten oavsett.

1 758 Inlägg
11 september 2012
#9
En 360 går inte ens att regga med en B230-motor eftersom den har för högt vridmoment. Har för mig gränsen är 170 Nm.

Avstängd
195 Inlägg
11 september 2012
#10
Ser besikningsmännen skillnad på b230 och b200 då? regga med en b230 sugis och släng i en b230 turbo sen tongue

Refined
1 770 Inlägg
11 september 2012
#11
Burrrrner skrev:
Ser besikningsmännen skillnad på b230 och b200 då? regga med en b230 sugis och släng i en b230 turbo sen tongue

De ser ju klart skillnad på motornummer/typnummer. Men utöver det så finns det inget som skiljer 200/230


Sök