4440
Sök

Joystick till BF3, tips mottages ! PC

GREASEMONKEY
822 Inlägg
1 mars 2012
Trådstartare
Tja
Satt och försökte lära mig flyga i BF3 utan framgång med mus och tangentbord .. Så jag undrar om det är nån med erfarenhet av joysticks till det spelet, jag har hört att man ska satsa på en med gasreglage så man kan hovra med helikoptern .. tips på vad man ska satsa på mottages !

EDIT: jag spelar på PC

Mvh Sebbe
Senast redigerat av 770_EVOLVE (1 mars 2012)

Mvh S.Österdahl

412 Inlägg
1 mars 2012
Är det inte bättre att du köper dig en Xbox 360 kontroll, då kan du ju använda den till alla fordon.
Det är ganska enkelt att flyga med PS3 kontrollerna och jag antar att det är lika med 360 kontrollerna, fördelen med 360's kontroller är att dom är plug and play till PC.

135
├┼┼
24 R

Meldem
917 Inlägg
2 mars 2012
jag har en logitech 3d extreme pro (YEAH!), billig som attan men den gör sitt jobb utmärkt!

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

GREASEMONKEY
822 Inlägg
2 mars 2012
Trådstartare
KennethL skrev:
Är det inte bättre att du köper dig en Xbox 360 kontroll, då kan du ju använda den till alla fordon.
Det är ganska enkelt att flyga med PS3 kontrollerna och jag antar att det är lika med 360 kontrollerna, fördelen med 360's kontroller är att dom är plug and play till PC.

Nja nu spelar jag på PC för att jag föredrar tangentbort och mus, dock är flygningen svår .. men visst det är ett alternativ, dock trivdes jag inte med vanliga xbox kontrollerna, är 360 kontrollerna bättre i utformningen ?

Mvh S.Österdahl

GREASEMONKEY
822 Inlägg
2 mars 2012
Trådstartare
Marticus skrev:
jag har en logitech 3d extreme pro (YEAH!), billig som attan men den gör sitt jobb utmärkt!

Tackar för tipset, ska upp på stan i morgon och känna och klämma lite på olika varianter !

Mvh S.Österdahl

412 Inlägg
3 mars 2012
770_EVOLVE skrev:
KennethL skrev:

Nja nu spelar jag på PC för att jag föredrar tangentbort och mus, dock är flygningen svår .. men visst det är ett alternativ, dock trivdes jag inte med vanliga xbox kontrollerna, är 360 kontrollerna bättre i utformningen ?

Ja men du använder ju tangentbord och mus när du inte flyger jet eller helikopter.
Fördelen med att köpa en vanlig handkontroll är ju att den kan du använda till alla fordon i spelet, medans en joystick må fungera till alla fordon men det är inte direkt optimalt att köra en stridsvagn med.

135
├┼┼
24 R

Meldem
4 137 Inlägg
11 september 2012
Har du lärt dig än? big_smile

GREASEMONKEY
822 Inlägg
12 september 2012
Trådstartare
Ja visst, dock när jag spelat ett tag med joystick så återgick jag till mus och tangentbord .. Ska använda mig av joystick till Day Z / Arma 2 .. det är mycket svårare än BF3 att flyga där ..

Mvh S.Österdahl

Meldem
4 137 Inlägg
12 september 2012
770_EVOLVE skrev:
Ja visst, dock när jag spelat ett tag med joystick så återgick jag till mus och tangentbord .. Ska använda mig av joystick till Day Z / Arma 2 .. det är mycket svårare än BF3 att flyga där ..

Mus och tangentbord är det enda rätta ! smile

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
12 september 2012
TouchOfRed skrev:
770_EVOLVE skrev:

Mus och tangentbord är det enda rätta ! smile

Har varit uppe i de högre ligorna och tävlade en hel del.. flög 95% heli då jag var duktigast på det.. och flög med tangentbord och mus.. funkade utmärkt då du inte behöver mm precisionen.. dvs flyga runt bland träd/inne i städerna är inga problem om du kan flyga..

~Andy~

GREASEMONKEY
822 Inlägg
13 september 2012
Trådstartare
Som sagt, när man spelat med sticken så var det en barnlek att använda mus och tangentbord efteråt. Av nån anledning så blev det enklare än innan man börjat med joystick ..
Nu är ju expansionen här !
Senast redigerat av 770_EVOLVE (13 september 2012)

Mvh S.Österdahl

Sök