fäste till tuben saknas! Annars ser det ju bra ut, men dock ganska slitet. vilket gör att man nog bör gå igenom solenoiderna på både gas och bensin sidan. soppatrycksvakt, soppa mätare och BTR verkar följa med vilket är bra. Även tryckklocka till gasen verkar följa med, också bra. Ser jag inte helt galet verkar det sitta en plurgeventil med.
I övrigt bör du komplettera med en "fullgasswitch" som ser till att du inte skjuter lustgas utan att ha öppna spjäll... Sen ska man tänka på att man bör backa tändningen när man kör gas. 2 grader på 50hk lustagas har jag hört ska vara bra, sen två grader i "safe".
Kör man med med MSD-tändning eller liknande finns det boxar som fixar det. Men går även att göra det manuellt innan du ska ut och köra, finns även boxar som ser till att du inte skjuter gasen för tidigt. Dessa kallas Window-switch har jag för mig. det är ju bra att den boxen även slår av lustgasen innan du slår i varvstoppet.
och det viktigaste enligt mig, se till att du har ett soppa-system som klarar mängden gas du tänker köra med. Kolla så att pumpen levererar tillräckligt med flöde och även att soppa ledningen i bilen är grov nog att kunna leverera. Annars kan resen bli kort och kostsam. Var även noga med att stänga av huvudkranen på flaskan när du inte har motorn igång, har man tryck som ligger på solenoiden när motorn är avstängd finns risken att dessa inte är täta. då kan man fylla insuget med gas som sedan smäller när du försöker starta motorn.
Är allt jag kommer att tänka på nu iaf!
jag antar att du vet vad du håller på med, men kan ju vara bra för andra som läser tråden att veta om allt