för 13 timmar sedan
Trådstartare
Hej,
Har ett problem med att min kupefläkt fungera till och från i min Volvo V70 2016. Och undrar då om någon här vet vad detta kan beror på.
Det började för ca 10 veckor sedan, då jag startade bilen och fläkten var bara helt tyst.
På display samt knappar/reglage så ser det ut som att allt skall funka.
Minskar/Ökar man fläktens hastighet så ser man det på displayen, trycker på alla knappar för diverse funktioner men inget händer, död.
Efter att fläkten varit död ca två veckor så går den helt plötsligt igång när jag startar bilen.
Och nu fungerar den i nån vecka för att sedan en dag vara död igen.
Detta återupprepar sig ytterligare ett par gånger, startar bilen, fläkten går igång ett antal dagar, dör sedan helt.
Och nu idag efter ca två veckor när jag körde iväg så gick fläkten igång helt plötsligt medans jag körde.
Detta kan väl inte vara fläktmotorn som är problemet? Finns det givare/sensorer som felar? Kondens kallt/varmt? Eller är det något glapp i kablage/kontakter? Kan mjukvara strula och ställa till det?
När fläkten är död, så fungerar som sagt inget. Ingen funktionalitet överhuvudtaget.
Varje gång fläkten går igång så är det full/normal funktionalitet, inga missljud eller annat.
Någon som har någon idé kring detta, någon som känner igen problemet?