Hej, jag har skjutit på min besiktning nu så långt det går då jag inte hunnit fixa handbromsen. Nu är allt åtgärdat och lugnt trodde jag. Då är nästa helvete framme. Jag hade fällda säten i bak för att få in hockeyklubborna, och nu när jag viker upp sätet har ena bältesrullen hängt sig så jag var tvungen att skruva loss den för att ens få upp sätet. Problemet är att den även låser sätet i samma enhet. Men iaf så försökte jag fixa till kulan som låser så bältet inte kan röra sig när sätet är nedfällt men jag öppnade på felsida så jag sprätte iväg fjädern till rullen istället :E:E. Nu behöver jag akut köpa en ny, men vart hittar jag en ? Alla BMW hade ju olika varianter och jag har en tyskimporterad bmw så mina bälten tas från höger till vänster och inte tvärt om som är normala. Men jag antar eftersom båda rullarna sitter i mitten så spelar inte höger/vänster roll ? Det är iaf bakom förarsätet och jag har ringt alla skrotar jag får tag på runt bildelsbasen men ingen har denna rulle...... Vart kan jag hitta den för en rimlig peng ?
En annan fråga, min bil är reggad för 4 personer max, men jag har ett mitten bälte. Är det godkänt att använda midjebälte under besiktningen ?
Här kommer lite bilder om dem är till någon hjälp. Där det är gult ska det vara ett lock över, och bulten man fäster i längst ner är böjd (var tvungen att böja den för att kunna ta loss då bältet var låst i fält läge)
75% av alla BMW i sverige är ju privatimport från tyskland så borde inte va så svårt att hitta. kolla på http://www.autopower.se/
Ringde till något likande men han sa att det skiljer på alla modeller även samma modell, låst säga en 323 95a och en 323 96a ska tydligen vara olika påstod han :S