2477
Sök

Motor knack, Subaru EJ20G (impreza gt kombi)

219 Inlägg
20 augusti 2012
Trådstartare
Halloj,
har ett störande problem med min bil...

det är ett knackande ljud i motorn, det knackar mycket mer när bilen är kall men försvinner till 90% när den blitt ordentligt varm.

http://www.youtube.com/watch?v=AjA7H08O … ature=plcp

där har ni film,

bilen har bra komp, men är väldigt svårstartad, får nöta på startmotorn ett tag innan den hoppar igång,,

jag har bytt olja, oljefilter, luft filter, nollat boxen och bilen är felfri från felkoder =/

Någon som har några förslag på vad det kan vara?

Turbo lover
555 Inlägg
20 augusti 2012
Vevlager / big end bearings sad

219 Inlägg
20 augusti 2012
Trådstartare
fy fan... ja de e väl bara o köra tills motorn rasar, sen köpa en ny....

Turbo lover
555 Inlägg
20 augusti 2012
Man kan förstås inte veta till 100% innan man rivit isär men det är ganska vanligt på dessa motorer tyvärr.

219 Inlägg
20 augusti 2012
Trådstartare
jo så är det ju, får se hur långt jag kommer, ska köra 100mil enkel resa nästa månad -.-' får se om den överlever

MR Andersson
1 229 Inlägg
20 augusti 2012
Jag hade ju aldrig gett mig iväg så långt med de knacket.

Och varför köra tills den rasar? Byter du lagrena nu så klarar sig resten men kör du till dem rasar totalt så lär de kunna ta med sig annat...

219 Inlägg
20 augusti 2012
Trådstartare
det e den enda bilen ja har just nu.

1 798 Inlägg
20 augusti 2012
Kan du inte låna en så länge då eller köpa en billig kärra o köra me tills du lagat den då o sälja sen. Köra tills de rasar blir oftast dyrt i slutänden

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

Mycke vill ha mer...
611 Inlägg
21 augusti 2012
Är det bara du som ska åka och inte ska lasta nånting så hyr en liten skitbil

Tänk dig att du är på väg ner å så ger motorn upp efter 60-70mil, då måste du fixa bärgare, till verkstad eller hem. krångla med försaäkringsbolag med övernattning/hyrbil/självrisker m.m sen ska du skaffa dig ett nytt fordon att fortsätta i.

I mina öron låter det bättre att köpa en annan bil och ha så länge, kan nog bli nån krona dyrare men då slipper du böket och tar dig både dit å hem utan problem.

Förstår inte vad som säger emot detta?

//Per-Arne

219 Inlägg
21 augusti 2012
Trådstartare
blir att köpa ny motor innan jag åker, men tack för hjälpen ^^ blir att skruva isär motorn och pilla på den då och då när det finns tid smile
Senast redigerat av McTw1st (21 augusti 2012)

219 Inlägg
18 september 2012
Trådstartare
felet funnet, det var inte motorn som höll på o ge sig utan servo pumpen och spännare var kaputt

Turbo lover
555 Inlägg
18 september 2012
Där ser man, skönt att du hade så pass flyt. Dumt att tro det värsta kanske men vad gör man när det är relativt vanligt fel + att man själv råkat ut för det.

Jaja bara att tura å köra då smile

Sök