3254
Sök

Audi a6 2,7t oljepump fel?

158 Inlägg
5 augusti 2012
Trådstartare
Hej jag har fått ett problem som jag är lite skitnödig över.. men oljepumps  lampa blinkar när jag står på tomgång, men om jag belastar motorn med lite varv så slocknar den.. jag vågar inte åka me bilen på grund av detta fel. nån som vet vad det kan vara??

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
5 augusti 2012
equinoxe skrev:
Hej jag har fått ett problem som jag är lite skitnödig över.. men oljepumps  lampa blinkar när jag står på tomgång, men om jag belastar motorn med lite varv så slocknar den.. jag vågar inte åka me bilen på grund av detta fel. nån som vet vad det kan vara??

Det kan ju vara givaren eller så är det oljepumpen som är dålig. Dåligt oljetryck blir ju förödande för motorn.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

158 Inlägg
5 augusti 2012
Trådstartare
jag får hoppas på givaren. en annan sak också. skaa man kunna se om det skvätter olja i ventilkåpan om man tar bort oljelocket?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
5 augusti 2012
equinoxe skrev:
jag får hoppas på givaren. en annan sak också. skaa man kunna se om det skvätter olja i ventilkåpan om man tar bort oljelocket?

Det vet jag inte, kanske nån annan kan svara på det. Jag ser inte det på mina bilar iaf.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

158 Inlägg
5 augusti 2012
Trådstartare
hehe ok det gör ja inte på min heller.

JKarlzzon
20 september 2012
Nej, du bör in se någon olja som skvätter i oljelocket.

Jag skulle böra med att kolla oljetrycket, om de är dåligt plocka bort tråget och kolla till silen till pumpen så det inte är massa skit och även kolla till axeln i pumpen så den inte har blivit rund.

// Jonny K

Sök