4078
Sök

Turbo center, chippa 850 t5 2.3l 97?

Non stop driving
402 Inlägg
19 september 2012
Trådstartare
hej

många frågor från mig men det va ett tag sen man höll på det. är det någon som vet hur turbo enter i stockholm är vilken effekt man får ut från chippen och så?

tack

Redigerade rubriken
mvh jonTe/moderator

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.

449 Inlägg
19 september 2012
är det inte lättare att gå ut på deras hemsida och kolla???

Full Fart Spar Tid!!!

Non stop driving
402 Inlägg
19 september 2012
Trådstartare
robert___j skrev:

Jo men det är alltid kul att få höra om det är någon som har erfarenhet av dom?

449 Inlägg
19 september 2012
vad för bil??? du får nog skriva mer info

Full Fart Spar Tid!!!

Non stop driving
402 Inlägg
19 september 2012
Trådstartare
robert___j skrev:
vad för bil??? du får nog skriva mer info

850 t5 2.3l 97

CREW FTR
435 Inlägg
19 september 2012
mappad min RS4 där! dom är grymma! kan sin sak helt klart klar 10p / 10p

FUCKTARD RACING CREW

84 Inlägg
19 september 2012
Dom är grymma, Min motor i evon är byggd där, samt jag har mappat evon där samt 855R:en har chip där ifrån och dom funkar kanon smile

Non stop driving
402 Inlägg
19 september 2012
Trådstartare
Xhion skrev:
Dom är grymma, Min motor i evon är byggd där, samt jag har mappat evon där samt 855R:en har chip där ifrån och dom funkar kanon smile

okej men du har autotech i din nu eller?

84 Inlägg
19 september 2012
Link_696 skrev:
Xhion skrev:

Hade autotech från början i den, köpte motor, turbo, chip osv när min gamla rasa, sen nu har jag bytt programvara till turbocenters och bilen gick mkt bättre ! smile

Non stop driving
402 Inlägg
19 september 2012
Trådstartare
Xhion skrev:
Link_696 skrev:
Xhion skrev:

Hade autotech från början i den, köpte motor, turbo, chip osv när min gamla rasa, sen nu har jag bytt programvara till turbocenters och bilen gick mkt bättre ! smile

menar du att bilen går bättre med turbocenters chip?

67 Inlägg
19 september 2012
Mappa min s70 där, riktigt nöjd! Trevlig personal, och Claus gav mig massa tips på div. saker inför nästa besök, snackade säkert 40-60min roligt att lämna iväg bilen till någon som tar sig tid o diskutera o förklara

84 Inlägg
19 september 2012
Link_696 skrev:
Xhion skrev:
Link_696 skrev:

enligt mig, ja. Mycket renare och ett helt annat vrid smile

1 146 Inlägg
19 september 2012
vad är skillnad på vikning chip mot autochip chip?

Mr. AUDI !
642 Inlägg
19 september 2012
Link_696 skrev:
Xhion skrev:
Link_696 skrev:

För det första Turbocenter har jue en av dem mest erfarna mapparna (Claus) samt ett namn som funnits länge.. Har själv haft Claus som bekant i drygt 10 år o varit där o jobbat lite åt honom.. vet inte många personer som tar sitt jobb på så stort allvar som honom.. bara för att ja känner honom gör de jue inte att dem är bäst för de, men har aldrig hört ngn klaga på utfört arbete via Turbocenter smile
Man hittar alltid smuts om ALLT o alla, men gäller o skapa sin egen uppfattning smile

Four Rings To Rule Them All!

Non stop driving
402 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
robert___j skrev:

Jo men det är alltid kul att få höra om det är någon som har erfarenhet av dom?

2 230 Inlägg
20 september 2012
inte handlat av dom eller så. men haft mail konversation och dom är iaf roliga att "prata" med smile  kan ge riktiga svar och inte nå halvdant svävande svar.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

449 Inlägg
20 september 2012
alltid bättre att höra med kunder än själva stället då får du ju både dålig och bra kritik men som du skrev i början så undra du ju hur många häst chippen ger och då är det ju lättare med deras hemsida

Full Fart Spar Tid!!!

Non stop driving
402 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
Ja alltid roligare att höra med dom som har gjort något hos dom. Men dom verkar ju vara väldigt bra iaf. Sen vet jag inte men steg q och steg 3 är väl samma sak när det gäller chippet eller?

449 Inlägg
20 september 2012
dom ändrar nog lite i chippet det borde dom göra??? men man kan ju hoppas att de är samma så de går att utveckla vidare

Full Fart Spar Tid!!!

991 Inlägg
20 september 2012
Jag har direkt erfarenhet av turbocenter. Kolla mitt projekt och i min blogg så ser du att Claus inte klarade av att mappa min Seat. Det hela slutade med att han fick återställa bilen till orginal. Han sa att han hade en färdig mapp men det visade sig att han försökte använda min bil för att testa fram en steg 3 mapp. Han hade bilen i 3 dagar och den gick sämre än orginal och drog mer soppa dessutom. Som nån skriver här så är han jättetrevlig och en bra kille men nu delar jag med mig av min erfarenhet. Att mappa ett orginalsystem är ingen lek och jag skulle inte lämna bilen där. Ska du byta till eftermarknads så får du nog bra hjälp där.
Idag har jag 347 bänkade hästar och bilen går som ett spjut.
Att få steg 3 att gå bra klarade han inte.

Sök