3176
Sök

Köpråd: Pick-up. Ev. Cheva S10.

250 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
#1
Hej gott folk !

Nu är det så att jag har börjat snöa in mig lite på pick  up  och just bil modell Chevrolet  s10
men ämnet gäller pick up, är ganska rookie inom detta ämne undrar hur det är  att äga
pick up kan man ha roligt med sån ? är det roligt på vintern.

ni som äger olika typer av pick up kan väl lägga upp film/bilder vad som kan vara roligt
det ni anser roligt

Mvh Kim
Senast redigerat av Dieselsmurfen (20 september 2012)

Om något funkar skruvar genast isär kolla vad felet är :D

1 532 Inlägg
20 september 2012
#3
Dirtymike skrev:
http://www.garaget.org/video/66207

Det går även me stora dubbelhjulare.

Om du vill ha en S10a så välj Vortec motorn smile


250 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
#4
det såg roligt ut.

Om något funkar skruvar genast isär kolla vad felet är :D

17 Inlägg
20 september 2012
#5
S10 ska vara rätt så törstig så det är lika bra att köpa fullsize om man vill åka jänkare.

Själv så åker jag omkring i en Hilux, det är en 99:a med bensinmotor på 140 hk och 220 Nm, drar 1-1,2 l/milen. Självklart är det kul på vintern, man kommer fram oavsett hur vägen ser ut.

Har du sett när Top Gear försöker döda en Hilux http://www.youtube.com/watch?v=xnWKz7Cthkk
eller när dom åker till Nordpolen http://www.youtube.com/watch?v=WNkvASxfEWQ

Finns lite att läsa i pickup-tråden på sporthoj.com http://www.sporthoj.com/forum/showthrea … kup-besatt

/Rolf S

Offroad Racing
3 122 Inlägg
20 september 2012
#6
Ja s10 är en fin liten pickis, men som sagt oerhört törstig. Är man inte livrädd för att ha en stor bil så kan man lika gärna köpa en fullstor cheva, den kommer ha ungefär samma förbrukning.

Japanska pickuper är lite som budgetalternativ till jänkarna, sämre komfort och mindre klenare (även sämre) motorer.

Men det främsta tipset jag har oavsett vilken pickup du väljer är att du SKA köpa en med 4wd, för framkomligheten är värdelös med bara bakhjulsdriften. Framför allt på vintern. Förbrukningen är inte nåt vidare högre på en 4wd än på en 2wd, när fyrhjulsdriften är urkopplad så är nästan hela främre drivlinan urkopplad och drar ingen extra soppa.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

250 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
#7
jo  men 4 w har jag allt  bestämt mig att det ska vara men, har ingen erfarenhet om vart man kan man vända sig gäller reserv delar mm, vad kostar det äga en s10 ? och  hur  och vart kan har dom sina problem.

sedan som  dirtymike säger så ska man ha någon vortec motor vad är detta ?

Om något funkar skruvar genast isär kolla vad felet är :D

1 532 Inlägg
20 september 2012
#8
Chn90 skrev:
jo  men 4 w har jag allt  bestämt mig att det ska vara men, har ingen erfarenhet om vart man kan man vända sig gäller reserv delar mm, vad kostar det äga en s10 ? och  hur  och vart kan har dom sina problem.

sedan som  dirtymike säger så ska man ha någon vortec motor vad är detta ?

Delar finns på Hansen Racing, Norrlandscustom o American racing.
Ägande
Skatten låg på 2300kr
Försäkringen på mig då jag hade min 5600kr (23år gammal)
Vortecen är kraftfullare och mer hållbar.
Det ända problemet jag hade var att den inte starta en dag o felet satt under ratten i ett kretskort typ som jag slog dit en skruv i sen funka den igen.
Jag hoppade o körde genom snövallar o sladdade in i brevlådor, skrapade vägräcken me den o den höll för hur mkt skit som helst.
Senast redigerat av Dirtymike (20 september 2012)



Sök