2970
Sök

Garage bygge under 150K.

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
22 september 2012
Trådstartare
Har renoverat en västkuststuga och byggt ut den under två år, har hyrt garage i ca 5 år så funderade på att bygga ett eget garage.

I sommras tog jag tag i det och gick till banken. 200.000 tänkte jag, och började forska.
Har ju barn på gång och väldigt åtstramat med tid då jag bara är hemma 3dagar i veckan på grund av jobb.

Änså länge är bara plattan gjuten och 19 oktober kommer garaget. (Beställde ett på Bjorklidens.se)
Garaget är 7,5 x 5,3 m  med loft.
kan specifisera vad allt kostat om det är nån som är intresserad.

Bilder kommer under kvällen på plattan och grävning.

Finns det intresse för ett sånt här projekt? isåfall uppdaterar jag oftare och svarar på alla frågor.

German Engineering
9 083 Inlägg
22 september 2012
Ojojoj, riktigt nice med eget garage big_smile Självklart är jag intresserad av att följa projektet, kämpa på, Jocke smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

2 271 Inlägg
22 september 2012
Älskar såna här projekt. kör hårt.big_smile

247 Inlägg
22 september 2012
Ska bli intressant att följa, har själv nyligen fått in offerter på byggsatser och lösvirkesbyggen på garage. Förvånansvärt billigt att leja bort det, förvånansvärt mycket mer jobb än man tror med byggsats är mina slutsatser än så länge.

För mig skulle det vara riktigt intressant om du kan speca upp kostnader, tror alla skulle uppskatta det för att få lite uppfattning om alla utgifter.

Mikael Lindberg
- Team Duja -
www.teamduja.se

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
22 september 2012
Trådstartare
Har räknat lite snabbt och fick denna kostnad på plattan.

L - element 9200:-
Cellplast 3200:-
armering 1000:-
Betong  14000:-
dräneringsrör 1400:-
Hyra av grävmaskin 2000:-
Singel, makadamm osv har jag inte fått faktura på än men tror det hamnar runt 4000:-
Garage 98000:-

De är bara ca priser. men skiljer inte mer än nån tusenlapp.

Fisketokig
2 997 Inlägg
22 september 2012
Alltid kul med byggprojekt. Följer gärna tråden och bygget.

Står inför samma resa själv med start tidigast till våren. Dock en 30x10 meters maskinhall med 10x10m varmgarage med lyft och full verkstad.

Bara räkna på vad gjutning av dryga 100 kvadrat tar udden av det wink

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Sök