3148
Sök

Köpråd: BMW e36 325 eller Honda Civic

1 365 Inlägg
29 september 2012
#21
Som Rquired säger så sitter du betydligt bättre i en S40. Bmw 325/328 jämfört med Civic vad gäller komfort är som natt och dag men jag har personligen inget problem med lite buller. Det är dock ingen raket, inte heller 160hk varianten. Officiella tiden är väl 0-100 på 7.3 sekunder som bäst och en 328 ligger mellan 6.8 och 7.3 beroende på källa. Men du kan räkna med att BMW:n drar ifrån över 100 km/h.

Nackdelen med 160hk varianten av civic är att den är rejält dyr som begagnad (tycker jag)




kolsvajansson skrev:
Rquired skrev:
En S40 går mer värdigt och är bekvämare, det är istället lite mer stötigt i en småbil som Civic med en karaktär som är mer hetsig. Men det är inget som gäller Civic specifikt utan hör småbilar till, du kan väl alltid pröva?

mmm får göra så för att själv känna på om civicen är någonting för mig


875 Inlägg
29 september 2012
Trådstartare
#22
Richtenb skrev:
Som Rquired säger så sitter du betydligt bättre i en S40. Bmw 325/328 jämfört med Civic vad gäller komfort är som natt och dag men jag har personligen inget problem med lite buller. Det är dock ingen raket, inte heller 160hk varianten. Officiella tiden är väl 0-100 på 7.3 sekunder som bäst och en 328 ligger mellan 6.8 och 7.3 beroende på källa. Men du kan räkna med att BMW:n drar ifrån över 100 km/h.

Nackdelen med 160hk varianten av civic är att den är rejält dyr som begagnad (tycker jag)




kolsvajansson skrev:
Rquired skrev:
En S40 går mer värdigt och är bekvämare, det är istället lite mer stötigt i en småbil som Civic med en karaktär som är mer hetsig. Men det är inget som gäller Civic specifikt utan hör småbilar till, du kan väl alltid pröva?

mmm får göra så för att själv känna på om civicen är någonting för mig


Okok har absolut inte heller något problem med lite buller...men om man sätter annat extraktorrör eller vad det heter på civicen? Får den någon mer kuse då eller är det som att kasta pengar i sjön?


volvoraggare
4 776 Inlägg
29 september 2012
#23
skulle nog välja hondan före bmw:en me tanke på  försökringen som är  svindyr på en bmw har halvförsökring på min honda och pröjsar under 300 månaden

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

875 Inlägg
29 september 2012
Trådstartare
#24
Vti tror jag den heter 3dörrars va? Med "stora" motorn blir det om det blir en civic!
Just nu har jag varken plats eller den jättestora ekonomin att byta motor men ifall det sker så är det nog minst 3 år kvar. Tänkte på en turbokonvertering annars men detta kanske kostar ännumer och är mer komplicerat?
Låter bra med avgas för det är något som ska bytas vilket fall om det inte redan är uppgraderat. Men catersättare? Lite bakom flötet idag;p förklaring?


875 Inlägg
29 september 2012
Trådstartare
#25
Bullet--- skrev:
kolsvajansson skrev:
Vti tror jag den heter 3dörrars va? Med "stora" motorn blir det om det blir en civic!
Just nu har jag varken plats eller den jättestora ekonomin att byta motor men ifall det sker så är det nog minst 3 år kvar. Tänkte på en turbokonvertering annars men detta kanske kostar ännumer och är mer komplicerat?
Låter bra med avgas för det är något som ska bytas vilket fall om det inte redan är uppgraderat. Men catersättare? Lite bakom flötet idag;p förklaring?

Går att göra budget turbo byggen men inget jag hade fösökt mig på, tycker det ska göras ordentligt med bra delar.
Angående katen.
Man plockar bort katalysatorn och ersätter den med ett rör eller en burk som liknar en kat. Bättre flöde men inget bilprovningen gillar då man får skyhöga värden som du förstår. smile

Hehe ja då fattar ja;) men funkar inte med sportkatt annars? Kanske samma sak.
Ne skulle inte heller försöka mig på en budgetturbokovertering, brukar oftast bli dyrare i slutänden


875 Inlägg
29 september 2012
Trådstartare
#26
Bullet--- skrev:
kolsvajansson skrev:
Bullet--- skrev:

Går att göra budget turbo byggen men inget jag hade fösökt mig på, tycker det ska göras ordentligt med bra delar.
Angående katen.
Man plockar bort katalysatorn och ersätter den med ett rör eller en burk som liknar en kat. Bättre flöde men inget bilprovningen gillar då man får skyhöga värden som du förstår. smile

Hehe ja då fattar ja;) men funkar inte med sportkatt annars? Kanske samma sak.
Ne skulle inte heller försöka mig på en budgetturbokovertering, brukar oftast bli dyrare i slutänden

Jodå, funkar med sportcat, dessutom går det igenom bes med en sån med.  Själv kör jag med rensad orginal kat då det var gratis att fixa, min kat hade gått itu och tänkte att jag kunde göra något roligt av den istället. tongue

Hehe helt rätt! Man måste ju pröva allt;)


Forummoderator
9 299 Inlägg
29 september 2012
#27
Bullet--- skrev:
caromania skrev:
Man glider inte i en civic och man gasar inte på med en D16. Tyvärr... Tro mig, jag skulle nog inte gärna föredra en BMW men i det här läget är det svårt... En ommålad civic med 125hk är inte mycket till glidare.

Går alldeles utmärkt att gasa på med en D16z6...tro mig wink

Hmmmmm... hmm Allt är ju såklart relativt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.


Sök