2798
Sök

Tips och råd ang bilköp av en Audi S4 99-00

Kluven!
156 Inlägg
18 mars 2007
Trådstartare
#1
Hejsan alla garagetppl smile

Har nu länge letat och trånat efter en ny bil till mig. Var först inne på en Audi RS2, backade ur det lite och har nu kollat efter BMW 540, Saab 9-5 Aero och har nu kommit fram till en Audi S4 som jag fastnat rejält för.

Men jag är den typen av kille som måste höra en massa gott om saker man ska köpa. Är ingen impulsköpare direkt alltså. Vill höra både nackdelar och fördelar.Kända fel, dyra servicar och när de inträffar osv.


Har sett en som ligger bra i pris, är en 99:a, gått 12.000 mil. Hur viktigt är det att kolla efter låga milen? importerad eller svensksåld, viktigt?

Ja, ska sluta ställa massa dumma frågor när man inte kan så mycket om dom än.

Men är mycket tacksam om ni skriver ALLT ni kan om dom och lite till. Måste snart bestämma mig då min gamla volvo snart går på sina sista cylindrar smile


MYCKET tacksam för all hjälp man kan få.

Audi - för dig som gillar henne på alla fyra!

77 Inlägg
19 mars 2007
#2
RedDragon skrev:
Hejsan alla garagetppl smile

Har nu länge letat och trånat efter en ny bil till mig. Var först inne på en Audi RS2, backade ur det lite och har nu kollat efter BMW 540, Saab 9-5 Aero och har nu kommit fram till en Audi S4 som jag fastnat rejält för.

Men jag är den typen av kille som måste höra en massa gott om saker man ska köpa. Är ingen impulsköpare direkt alltså. Vill höra både nackdelar och fördelar.Kända fel, dyra servicar och när de inträffar osv.


Har sett en som ligger bra i pris, är en 99:a, gått 12.000 mil. Hur viktigt är det att kolla efter låga milen? importerad eller svensksåld, viktigt?

Ja, ska sluta ställa massa dumma frågor när man inte kan så mycket om dom än.

Men är mycket tacksam om ni skriver ALLT ni kan om dom och lite till. Måste snart bestämma mig då min gamla volvo snart går på sina sista cylindrar smile


MYCKET tacksam för all hjälp man kan få.
Gå in på nordicaudi:s forum för Audi A4, S4 och RS4 och sök där. Det finns hur mycket som helst där ang detta ämne, från folk som VET.

// Thomas

Kluven!
156 Inlägg
19 mars 2007
Trådstartare
#3
Jo, har kollat där också en del.

Men kan inte någon som är kunnigoch har tid skriva några få fjuttiga tips? Kanske i pm om ni  vill. Eller msn, va som helst smile

Audi - för dig som gillar henne på alla fyra!


Sök