27 september 2012
Trådstartare
Ända sedan jag köpte bilen så har den gått ojämt och varit lite trögstartad! Har gått realtivt bra när motorn varit kall för att sedan gå ojämt när den blir varm! Kändes väldigt orkeslös, provade en 520 e39 och den gick myyycket bättre!
Nåväl, i måndags så startade jag bilen och den gick igång 1-2 sekunder för att sedan dö! Prövade igen, igen, och igen men utan resultat! Misstänkte soppapumpen då den inte gick när jag vred på tändningen! men det kommer ingen ström till soppapumpen när jag vrider på tändningen, har bytt ett av dom 3 reläna där bak, ska byta dom andra 2 också då dom bara kostar 35kr st! Det knepiga är att det kommer ström till soppapumpen ibland! Och lyckades faktiskt få igång bilen ett tag, men han knappt varva upp den innan den dog!
Jag har bytt soppapump också för att utesluta den!
Innan detta hände så hade jag precis gjort rent luftmassemätaren med bromsrengöring, och satt tillbaka originalluftburken "satt biltemas sportluftfilter sedan tidigare ägare, inget jag vill ha i min bil!
Måste jag byta dom andra 2 reläna också?
Plus går in i ett av dom och minus i ett annat!
Värt att tillägga är att mitt batteri är helt dött så jag utför alla test med en annan bil och startkablar! Fast det kanske inte har någon betydelse?
Bilen är en BMW 523 E39 från 97! Har gått 21453 mil! Ej trimmad eller chippad vad jag vet!
Tips på vad jag kan prova?
Vad kan felet vara?