3580
Sök

Flytta varvtalsgivaren bmw 525tds

5 Inlägg
30 september 2012
Trådstartare
Håller på att montera en 525tds i min Rekord:) har därför bytt ut ZF-växellådan till en Getrag som är mindre. Allt gick bra tills startmotorn skulle dit då visade de sig att varvtalsgivaren satt i vägen.
Undrar därför om de skulle gå att flytta givare eller om den styr insprutningsläget?
Senast redigerat av thule93 (30 september 2012)

449 Inlägg
30 september 2012
du får lyfta ur motorn igen och titta på svänghjul om de finns nånstan på svänghjulet som de är uppehåll eller om det är piggar/hål hela varvet runt svänghjulet.. om du förstår vad ja menar.. är det piggar/hål hela varvet kan du flytta den dit du vill men är det ett uppehåll i piggar måste du flytta med svänghjulet när du flyttar givarn.. sista alternativet är ju jävligt noga att de blir exakt

Full Fart Spar Tid!!!

5 Inlägg
1 oktober 2012
Trådstartare
har gjort de nu och de var 4 piggar med jämna mellanrum så den borde ju bara ha med varvräknarn att göra:)

449 Inlägg
1 oktober 2012
ja det borde det ju vara.. hur mycke hade du tänkt flytta givarn försök att hålla dig till halv varv eller så nått liknande.. ja ska luska vidare lite vad den går till exakt

Full Fart Spar Tid!!!

449 Inlägg
1 oktober 2012
jag har luskat lite till och den givarn har med insprutet att göra med.. så jag vet inte om den bara är att flytta.. flyttar man den ett halv varv ska det ju inte göra något men man kanske ska flytta svänghjul lika mycket för att verkligen vara säker

Full Fart Spar Tid!!!

5 Inlägg
1 oktober 2012
Trådstartare
okej:/ vet att den har att göra med tomgången men tycker inte de skulle kunna ha något med insprutnigs läget å göra då alla punkter på svänghjulet ser likadana ut. men man vill ju inte chansa och om den har med de att göra så är de nog svårt att flytta den.
Senast redigerat av thule93 (1 oktober 2012)

449 Inlägg
1 oktober 2012
nja det vet ja inte... det är bara att prova att flytta den gör lite mätningar bara så det blir någolunda flyttat..

Full Fart Spar Tid!!!

5 Inlägg
1 oktober 2012
Trådstartare
ja man kan ju alltid testa. går ju att svetsa tillbaks den igen annars

449 Inlägg
1 oktober 2012
thule93 skrev:
ja man kan ju alltid testa. går ju att svetsa tillbaks den igen annars

ja visst kör på bara..

Full Fart Spar Tid!!!

Sök