Brytarna sitter under rotorn, när du tagit bort fördelarlocket. Du har tagit en bild på dom (bilden efter rotorn)
Det är en axel i mitten, där du sätter rotorn. Om du tittar på den axeln, så ser du att den inte är helt rund längst ner.
När axeln roterar gör nockarna på axeln, att brytarna öppnar en lite aning.
Lägg i 4:ans växel och ställ dig framför bilen ( givetvis utan handbroms och tändning avslagen).
Om du nu skjuter på bilen, så ser du att fördelaraxeln roterar och du kommer att se när brytarspetsarna öppnar
( förhoppningsvis, annars är det något fel).
Då ser du samtidigt hur dom ser ut, i öppet läge.
Men innan du kostar på den för mycket, bör du få den att gå på alla 4 cylindrarna....
Om du har nya tändstift, borde du se vilken cylinder den inte tänder på. Om du lossar på ett stift i taget så borde ett av stiften vara svart ( eller i alla fall skilja sig i färg från dom andra).
Senast redigerat av kajc (26 september 2012)