4397
Sök

Audi A4 Quattro -03

26 Inlägg
15 oktober 2012
Trådstartare
Hej! Jag skall åka och hämta en a4 quattro på fredag! Årsmodell -03, är det någon här på garaget som vet vad man skall kolla efter? Några sjukor på dom? Det är en 1,8T!

Skulle vara väldigt tacksam om man kunde få lite tips då det är första gången jag kollar audi!
Ha det big_smile

5 131 Inlägg
15 oktober 2012
kolla att alla servicar är gjorda enligt boken. 1,8t är skitkänsliga på oljenbyten. några mil över på oljan så börjar de ta skada. dock gäller detta longlife olja. annars framvagnarna är inga höjdare. vill gärna bli glapp i länkarmar. de ja kom pp nu:-)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Avstängd
10 388 Inlägg
15 oktober 2012
Skulle personligen säga (med erfarenhet från 5 kärror som delar framvagn) att det där i mitt tycke är något överdrivet. Å andra sidan, inget som är tokdyrt, en "hel framvagn" köper man för någon tusenlapp från tyskland (förutsätter ju dock att man skruvar själv).

Personligen skulle jag akta mig för en bil (och än mer än turbo) som är longlifeservad.

Annars är det "det vanliga". Lite tight med tid kanske,men personligen tar jag alltid med mig vagcom och tillhörande kabel och gör en felsökning på plats.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

235 Inlägg
15 oktober 2012
oljud/vibrationer från dubbelmasse-svänghjul, sliten framvagn, snedslitna/taggiga däck me andra ord hjulinst. Miltal? De e ju gött om kamremen är bytt. Går ju 18tusen mil men de är ju inte de roligaste å kosta på direkt.

Kolla bakrutetorkaren också, kan kärva ihop och sluta funka.
Rostangrepp på bakdörrar vid de nedre listerna.
Rostangrepp runt bromsljuset i luckan.

De e de ja kommer på smile

Riktiga tyska bilar driver på bakhjulena!

26 Inlägg
15 oktober 2012
Trådstartare
Härligt..... Tyvärr har jag ingen tillgång till en vagcom, men finns ju felsökare på biltema som en bekant har.

Inga andra fel annars? Bilen har gått 19000 mil och k-remmen byttes på 15558. Så det ska nog inte vara några bekymmer med det!

Såg ingen rost på bilderna, är det skillnad på den vanliga och Proline? Vad innebär det? smile

Avstängd
10 388 Inlägg
15 oktober 2012
ReRacing skrev:
Härligt..... Tyvärr har jag ingen tillgång till en vagcom, men finns ju felsökare på biltema som en bekant har.

Inga andra fel annars? Bilen har gått 19000 mil och k-remmen byttes på 15558. Så det ska nog inte vara några bekymmer med det!

Såg ingen rost på bilderna, är det skillnad på den vanliga och Proline? Vad innebär det? smile

Säkert mer, men (åtminstone bl.a.); Mittarmstöd (fram), farthållare, blanka lister runt rutor & Concert-stereon

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

26 Inlägg
15 oktober 2012
Trådstartare
okej! Låter bra.... Får hoppas den är fin smile

Sök