2896
Sök

Bmw v8 m60b30 går på 7 cyl.

79 Inlägg
16 oktober 2012
Trådstartare
hej,

köpte en 530/5 med m60b30 förra veckan som bara gick på 7 cylindrar, tänkte de va ett simpelt fel som att spolen va trasig men så var det icke!..

det kommer soppa, och gnista, så vet inte riktigt va de kan vara.. har inte komp testat än men låter inte som att den är komp lös?..

tacksam för hjälp smile

mvh anton

235 Inlägg
17 oktober 2012
äre vipparmar i dom äldre v8orna? Tycker du ska komptesta å återkomma med resultatet smile

Riktiga tyska bilar driver på bakhjulena!

Darkus
17 oktober 2012
Hur ser tändstiftet ut på den cylindern som inte funkar då??

79 Inlägg
17 oktober 2012
Trådstartare
komptestade idag, och ligger på 12 - 13 så helt ok.. tändstiftet är blött som fan.. men har kommit på att de är stiftet nu, flyttade de stiftet som är blött till en annan burk och då flyttade ja problemet så blir stift byte imorrn smile när ja testade att jorda stiftet så funkade ute i de fria men inne i burken verkade de inte funka big_smile

Darkus
17 oktober 2012
Tändstift är könstiga saker. Jobbar med motorer hela dagarna. Lagar och servar dom.
Varit med om många gånger att tändstiftet funkar när man tagit ur å testar det. Men när man sätter i det i motorn och det blir komp så funkar dom inte. Mysko.
Men då finns det en test grej man kan sätta imellan tändkabeln och tändstiftet (när det sitter på plats) så då ser man om det funkar.
Även varit med om nya stift som funkat bara en liten stund sen bara lagt av. Och det jävliga är att ibland ser man ju inte på tändstiftet om det är nått fel på det. Inget ytligt fel som man kan se lixom.

Bättre med ett stort hål i motorn. Då ser man vad det är som är fel.

...has left the building...
4 474 Inlägg
17 oktober 2012
Tändstift skall hanteras RÄTT. Tappar du ett stift så bör det kasseras! Förmodligen har du nån spricka eller liknande i "porslinet".

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

79 Inlägg
17 oktober 2012
Trådstartare
kan va så smile tog ett litet tag att fatta men nu vet man iallafall, ett problem ur världeen smile

235 Inlägg
17 oktober 2012
De va inte värre än ett stift alltså tongue

Riktiga tyska bilar driver på bakhjulena!

Darkus
17 oktober 2012
Och hur ska man hantera tändstift då? roll
Du har sagt hur man inte ska göra.tongue
Man ska inte tappa stift.

dawwe skrev:
Tändstift skall hanteras RÄTT. Tappar du ett stift så bör det kasseras! Förmodligen har du nån spricka eller liknande i "porslinet".

...has left the building...
4 474 Inlägg
17 oktober 2012
Haha...Ja kan mejla dig en PDF med tydliga instruktioner, om du vill*haha*

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

12 086 Inlägg
17 oktober 2012
Du har inte för stort gap på just det stiftet då? Det kan räcka för att gnistan inte ska orka under kompression.

79 Inlägg
17 oktober 2012
Trådstartare
ska testa me nya stift i morrn då de känns som att de komemr lösa de smile

Svetsare.
164 Inlägg
18 oktober 2012
Är stiftet surt av soppa så har du problemet där, ett surt stift tänder inte. Svårare än så är det inte. Kan vara så enkelt att det bara är att elda ur det, ha rätt elektrodgap och montera igen, ett stift funkar alltid om det jordar igenom blocket och får signal i metallkärnan och den är hel. Ett stift är jätte enkelt uppbyggt, är bara en strömsignal som ska passera och är då gapet för stort så smiter inte plus signalen förbi och jordas.

Mvh; P.Herrdahl
TIG svetsar; Alu, RF Samt Svartstål.

79 Inlägg
18 oktober 2012
Trådstartare
ja testade att blåsa de torrt och sätta dit aset igen men samma visa igen, de blev dyngblött och tände inte men de tände när man jordar när de inte sitter i smile men blir nya stift idag och hoppas de ordnar sig smile

Sök