3080
Sök

Golf 1,6 turbo diesel . stryk tålig ?

23 Inlägg
15 september 2012
Trådstartare
#1
tjenna , har kört golf 1,6 l td i min förra epa , å tyckte att den var fruktansvärt bra  för å vara  en 1,6 l  smått på stäld pump å inget uppstält ladd. tänkte göra ett nytt pilsner projekt av en original duett med td golf motor , med extremt påstäld pump å smått uppstält ladd , ni som har erfarenhet av motorn kan ni svara på frågorna nedan

vad är de för storlek på pumpen ?
hur mycket ladd kan dom tåla ?
hur mycket på stäld pump klarar den utan ökat ladd .
är motorn över huvudtaget värt att lägga ner tid på .

är extremt kär i diesel motorer å vill bara lära mig mer och mer för å kunna fördjupa mig å köra någon värsting i framtiden.

å tänkte fråga en sak till . motorn ( golf td) jag hade i epan en gång i tiden  så behövde de ALDRIG glödas  bara under mycket kalla dagar . men runt 8+ behövdes de inte . motorn stog i en lada i 2 år å starta utan att glöda eller något starta som om den vart igång innan .

kan ni fatta varför ? för både mig å farsan så var det en förbluffande blick . farsan har alltid grejat gammla dieslar ,

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
15 september 2012
#2
när man ställer upp pumpen så ökar laddtrycket automatiskt. en 1,9 tdi har laddtrycksspärr vid 1 bar ca. tror det är samma på 1.6.

ang glödning så är det olika på alla dieslar. vissa behöver, andra inte. vet inte varför då jag inte undrar över det särskilt.


23 Inlägg
30 september 2012
Trådstartare
#3
den ''spärren'' går den å få bort ? är den i westgaten ?

Sothora <3
1 201 Inlägg
20 oktober 2012
#4
vag 1,6 td motorer har ingen laddtrycksspärr.

Bildemonterare samt egen verkstad. !

39 Inlägg
20 oktober 2012
#5
Roonnie skrev:
tjenna , har kört golf 1,6 l td i min förra epa , å tyckte att den var fruktansvärt bra  för å vara  en 1,6 l  smått på stäld pump å inget uppstält ladd. tänkte göra ett nytt pilsner projekt av en original duett med td golf motor , med extremt påstäld pump å smått uppstält ladd , ni som har erfarenhet av motorn kan ni svara på frågorna nedan

vad är de för storlek på pumpen ?
hur mycket ladd kan dom tåla ?
hur mycket på stäld pump klarar den utan ökat ladd .
är motorn över huvudtaget värt att lägga ner tid på .

är extremt kär i diesel motorer å vill bara lära mig mer och mer för å kunna fördjupa mig å köra någon värsting i framtiden.

å tänkte fråga en sak till . motorn ( golf td) jag hade i epan en gång i tiden  så behövde de ALDRIG glödas  bara under mycket kalla dagar . men runt 8+ behövdes de inte . motorn stog i en lada i 2 år å starta utan att glöda eller något starta som om den vart igång innan .

kan ni fatta varför ? för både mig å farsan så var det en förbluffande blick . farsan har alltid grejat gammla dieslar ,

Bilen kanske hade preheating på dieseln innan pumpen smile

39 Inlägg
20 oktober 2012
#6
Roonnie skrev:
tjenna , har kört golf 1,6 l td i min förra epa , å tyckte att den var fruktansvärt bra  för å vara  en 1,6 l  smått på stäld pump å inget uppstält ladd. tänkte göra ett nytt pilsner projekt av en original duett med td golf motor , med extremt påstäld pump å smått uppstält ladd , ni som har erfarenhet av motorn kan ni svara på frågorna nedan

vad är de för storlek på pumpen ?
hur mycket ladd kan dom tåla ?
hur mycket på stäld pump klarar den utan ökat ladd .
är motorn över huvudtaget värt att lägga ner tid på .

är extremt kär i diesel motorer å vill bara lära mig mer och mer för å kunna fördjupa mig å köra någon värsting i framtiden.

å tänkte fråga en sak till . motorn ( golf td) jag hade i epan en gång i tiden  så behövde de ALDRIG glödas  bara under mycket kalla dagar . men runt 8+ behövdes de inte . motorn stog i en lada i 2 år å starta utan att glöda eller något starta som om den vart igång innan .

kan ni fatta varför ? för både mig å farsan så var det en förbluffande blick . farsan har alltid grejat gammla dieslar ,

Bilen kanske hade preheating på dieseln innan pumpen smile


Sök