4280
Sök

Vad för dump? 940 LTT

11 Inlägg
21 oktober 2012
Trådstartare
#1
Hejsan!

Jag tänkte sätta dit dumpventil på min 940 LTT, och undrar vad för dump jag ska ha? Turbon ska ladda ca 1 bar. och sen undrar jag hur jag kopplar in Laddtrycksmätare.

finns säkert många trådar om detta men har inte hittat någon. och är ny här så inte så lätt!smile

tack på förhand! big_smile

Pim_Pim
21 oktober 2012
#2
Återcirkulerande dumpventil och laddtrycksmätaren kopplar du till vacuumet på insuget.

11 Inlägg
21 oktober 2012
Trådstartare
#3
okej tackar! oavsett vad jag har för turbo? Jo ja vet att jag sätter den där men hur gör jag med elen och hur ska jag dra sladden? smile

Pim_Pim
21 oktober 2012
#4
Är det original turbo?
Elen kopplar du in dig på någon strömkälla i närheten och sen jordar du på något ställe.

11 Inlägg
21 oktober 2012
Trådstartare
#5
okej, Nej är samma som sitter i 850 R smile

Pim_Pim
21 oktober 2012
#6
Jaha okej.
Inte för att jag har någon koll på 850 direkt men det är väl en 16t,15g eller något då som sitter i nu istället.

Menar du att du inte har någon dumpventil alls nu eller vill du sätta dit en dumpventil som nyser ?

11 Inlägg
21 oktober 2012
Trådstartare
#7
tror att det är 16t. ja precis men vill inte ha nått skit den får gärna va bra för turbon oxå! smile

3 860 Inlägg
21 oktober 2012
#8
Har du öppet filter redan och vill ha mer ljud? annars kan du börja med att montera ett sådant. Sattsa annars på en återcirkulerande av lite dyrare modell och inte nån billig kopia, BRUKA hålla längst då.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

11 Inlägg
21 oktober 2012
Trådstartare
#9
precis! tack för alla svar! smile

74 Inlägg
21 oktober 2012
#10
jag har hört (säger inte att det är så) att 940'n ska gå sämre med dumpventil ? därför jag skippat att koppla in en

3 860 Inlägg
21 oktober 2012
#11
XooT skrev:
jag har hört (säger inte att det är så) att 940'n ska gå sämre med dumpventil ? därför jag skippat att koppla in en

Njae.. det sitter ju en dump orgina som är monterad från fabrik.. sitter nere på turbon och är en återcirkulerande modell. det brukar vara när man monterar ÖPPNA dumpar som blen går skit.
Utan dump helt o hållet kommer ju turbon gå lite slöare i spoolup och ta mer stryk också för den delen..

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

74 Inlägg
21 oktober 2012
#12
givetvis pratar jag om öppen dump miss av mig där!

3 860 Inlägg
21 oktober 2012
#13
XooT skrev:
givetvis pratar jag om öppen dump miss av mig där!

wink Då är vi inne på samma.. Antigen kör man med org dump o öppet filter eller så skaffar man sig en ny återcirkulerande. Minst risk för strul då.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech


Sök