4467
Sök

Baklucka går inte få upp Saab 9-3

Highland Street Crew
170 Inlägg
20 oktober 2012
Trådstartare
Hade idag monterat bort bakljusen på min bil för att ta bort toningen inför besiktning. Gick dock iväg en stund och då stängde jag bakluckan och låste bilen, sen när jag kom ut igen så låste jag upp bilen men kan inte få upp bakluckan! provade att låsa hela bilen och låsa upp igen, funkade inte. låste bilen och provade att bara låsa upp bakluckan, funkade inte det heller. Provat att plocka bort pluspolen på batteriet i 10 sek men det hjälpte inte det heller. Man hör bara något klickande ljud som jag tror kommer från ett relä som slår till när man trycker på handtaget på bakluckan.

Bilen är en Aero från 2005 om det har betydelse.

Mvh Markus

Highland Street Crew
170 Inlägg
21 oktober 2012
Trådstartare
Svarar mig själv då jag lyckats få upp luckan efter mycket slit. Hade ju tur att jag plockat bort bakljusen för det gjorde att jag kunde komma åt att fälla baksätet och krypa in i bagaget och där med en ganska stor spårmejsel lyckades bända upp låset. Verkar som motorn till låskolven har gett upp så ska införskaffa en sådan och testa.

Hoppas nån har hjälp av detta i framtiden smile

Mvh Markus

Highland Street Crew
170 Inlägg
22 oktober 2012
Trådstartare
Har nu ikväll efter jobbet helt mystiskt fått låset att fungera igen, tog av ett "lock" på låskistan som blottade kugghjulen som flyttar kolven och vred den till "olåst läge" och hade bilen olåst kopplade in allt och stängde luckan, låste, låste upp och öppnade. Testade ett par gånger till och nu funkar det som det ska big_smile

Sök