3898
Sök

Något speciellt att tänka på när man monterar nya vevstakar K1 stakar?

133 Inlägg
22 oktober 2012
Trådstartare
#1
Står nämligen inget nr på dom spelar det ingen roll vilken man sätter vart? endast nummer på stake samt överfall
typ 0083.Ska nämna att det är K1 stakar tips?

Hyvää

866 Inlägg
22 oktober 2012
#2
Dom har ingen specfik plats men märk dom innan du sätter i dom . Så nästa gång du delar motorn så vet du var dom hör hemma. Och även märk överfallen så du vet vilken stake den ska sitta på. Brukar skriva med romeska siffror över delningen och en pil vid andra sidan som pekar framåt på motorn. det bästa är en dremel med ett etsnings stift.

133 Inlägg
23 oktober 2012
Trådstartare
#3
tack för svar. Tänkte fråga en annan sak finns det inget såkallat smörj hål av nedre delen av K1 stakar? det är ju ett smörj hål i acl lagren ?

Hyvää

866 Inlägg
23 oktober 2012
#4
Det är hålet till dimsmörjninge som sitter på original på vissa motorer eller till kolvbulten. Nu vet jag inte vad för motor du har motor som du bygger på men på k1 stakarna är det ersatt md ett hål på toppen av staken vid lilländan.
Lagerna sitter i en hel hög med motorer så vissa har hål och viss inte Det hadde varit värre om dom inte var där för vissa.
Senast redigerat av tekniknissen1 (23 oktober 2012)

133 Inlägg
23 oktober 2012
Trådstartare
#5
Okej de förklarar saken bygger en Ca18det då ska de väl inte vara några konstigheter smile tack

Hyvää

866 Inlägg
23 oktober 2012
#6
nej det tror jag inte. Kolla lagerspelet med plasticgage då det inte är original lager o stakar. kan vara trångt mot veven om man har otur. Har aldrig byggt på nissan men på subaru blev det trångt med ACL lager och Carillo stakar,
Kolla även så det går fritt mot blocket är så tråkigt när man står och fått i allting och man får dela på det och börja slipa i blocket så man får slipdamm i hela motorn.

133 Inlägg
23 oktober 2012
Trådstartare
#7
absolut tack för tips

Hyvää


Sök