4435
Sök

Problem med 100 watt xenonkit till extraljus, slocknar titt som tätt. Testat allt!!

27 Inlägg
23 oktober 2012
Trådstartare
Jag har nyligen monterat 100 watt xenonkit i mina 3 NBB 225, lyser så innihelvitte NÄR dom väl lyser. Problemet är att dom slocknar titt som tätt, ibland slocknar 2 lampor av 3, ibland 1, ibland alla.
Har reklamerat både ballaster samt lampor ett flertal gånger med samma resultat. Har kollat styrström till relä, kontakter, jord samt mätt strömförbrukningen under drift (inga konstigheter) Kör + och - till relä direkt från batteriet vilket är 120ah så det ska räcka gott och väl.

Testade även att montera lampor, ballaster och rubbet på en polares bil och då fungerade det felfritt. Så om någon har den blekaste varför de inte funkar på min bil så vore jag väldigt tacksam. Det enda jag kan tänka mig är styrströmmen till relän som jag tar direkt från bilens orginal helljus i säkringsboxen, men jag hade innan 55 watts kit och då fungerade det helt problemfritt!?

Jag är ingen nybörjare varken vad gäller 12v elsystem eller xenon men jag är helt ställd här. VAD FAN kan det vara som är fel?

2 042 Inlägg
24 oktober 2012
Antar att du kollat så att du har bra jord till ballasterna...?
Vad kör du med för relä, och har du ett eller flera?

Elektriker
160 Inlägg
24 oktober 2012
Hur grova trådar matar du med? Du har ju ca 7A i kontinuerlig ström förbrukning av varje ballast och startströmmen lär väl vara ännu högre?
Senast redigerat av Campar (24 oktober 2012)

Mjau säger kissen

Sök