30 oktober 2012
Trådstartare
hade lite problem med min bil i sommras, kom ut en dag o den va heeelt tom på strömm och batteriet va ett 7 år gammalt orginal så ja tänkte att det dags att byta.
Sagt och gjort nu sitter det ett Tudor 90amh i, men efter några dagar så ville bilen inte starta så ja satte det nya batteriet på laddning efter det har det funkat tills idag fast ibland har den vart lite "trött" innan den startat.
Och nu när ja kom ut så ville han inte starta fast den körs dagligen och det e nytt batteri, enda som ja tycker e misstänksamt är att det kommer ett högljudt gnissel från nånstans runt generatorn fast bara i början och det försvinner när man gasar men kommer tillbaka när den står på tomgång och försvinner helt efter jag kört en stund (Dålig remm? kasst hjul elr är generatorn skrot helt enkelt?).
Hur ska jag felsöka?
Har hört att generatorn på nyare BMW inte laddar hela tiden så kan bli svårt att mäta om den laddar som den ska?
Tänkte rycka säkringar o mäta om nåt drar, men måste ja ligga i baggagen tills bilen går in i "viloläge" ?
Tacksam för svar
(Har redan skrivit i Autopowers forum)