4626
Sök

Mazda 323 -99, ojämn tomgång & ryckig körning

70 Inlägg
15 april 2012
Trådstartare
Min 323 är ojämn när den står på tomgång. Den rycker och på 1:s och 2:s växel när jag kör med den. Vad kan problemet vara egentligen? Den är servad enligt s-bok.
Tittade idag på en slang som sitter mellan nåt filter och motorn. Jag såg att det var en hel del småsprickor på den men frågan är om det är något som har påverkat motor. Ni får bedöma skicket enligt bilderna som finns i mitt fotoalbum.

All hjälp uppskattas som fan! smile

Kokar ris
923 Inlägg
15 april 2012
vakumläckage, felsök med startgas, kanske inte går på alla cylindrar? och slangen är inget att oroa sig för, den är torr o gammal men inge konstigt så länge det inte är hål på den.
Senast redigerat av cenoxide (15 april 2012)

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

70 Inlägg
15 april 2012
Trådstartare
cenoxide skrev:
vakumläckage, felsök med startgas, kanske inte går på alla cylindrar? och slangen är inget att oroa sig för, den är torr o gammal men inge konstigt så länge det inte är hål på den.

Vore väldigt konstigt om inte alla cylindrar går. Är ingen expert på att felsöka direkt så istället kommer jag att lämna in den hos Mazda nästa vecka istället så får jag se vad de kan göra åt problemet.

1 Inlägg
24 oktober 2012
Har precis samma problem med min Mazda -99!
Hur löste det sig för dig?

70 Inlägg
10 november 2012
Trådstartare
Sent svar men hellre det än aldrig!
Jag felsökte aldrig. Fick bilen såld istället. Jag rekommenderar dig att felsöka tändkablarna och tändspolen. Lycka till!

Sök