Smooke skrev:
Va på vw häromdan o kollade, min gamla arbetsplats.. och med rabatter o allt så kostade ett drev 2500.. jag menar för dom pengarna kan ja skaffa in en begagnad låda.. men nån hundring e ju inte dyrt som du säger..
Nållagret e billigt, men det övre stora drevet va ju trasigt, samt slirkopplingen va helt lös så den löt ju som en stucken gris när man tryckte in kopplingen, Nu tog jag bort allt som har med 5 växel att göra o lådan låter inget o fungerar utmärkt.. Inga missljud o går fint in i växlarna..
Har du nått tips på nån sida i tyskland?
inte just på drevdelar
hade någon sida med priser och allt men minns tyvärr inte vart det var
höll på och kollade när min låda blev skrot
jag hade tur eftersom jag märkte att 5:An hoppade ur och att den sen började låta märkligt så fort man la i en växel
tack vare det så klarade jag min låda
var och hämtade en låda på skroten först som var så där tokskrot med stora hål i sidan av lådan
att hitta lådor är inte en lek till dessa och har du tur kanske du hittar en för 2500:- men man bör räkna med minst 7500:-
en nyreonverad går på 17K exkl frakt då är det utbytes
har hört dom lådorna som drevsatsen varit skrot på men hade tur då inte ens synkringen såg sliten ut
jag håller alltid ögonen efter lådor skulle vilja ha en med bättre utväxling på 5:an varvar så sjukt mycket nu
den klarar 180km/h på 5:ans växel mätarfart och då lär utväxlingen vara rätt skev när den så gott som orkar varva ur på 5:ans växel med en maskin på otroliga 60hk
hade varit gott att få ner varven tull under 3000rpm vid 110 eftersom den bara rullar i farter runt 110-130 inte riktigt rätt för en liten Seat arosa men den fungerar otroligt bra som pendlar bil