3719
Sök

Fråga om parkeringsböter

11 Inlägg
10 november 2012
Trådstartare
Gick ut till min bil imorse som stod parkerad på min egen parkering och hittar en bot under torkaren på 500 spänn.
Detta låter ju helt otroligt, men jag undrar lite.

Bilen står ju inte på mig. Vilket i sig kan medföra problem inser jag.
Dessutom har jag inte informerat bostadsbolaget om att jag har ny bil med nytt reg.

Någon som vet vilka regler som gäller?

There's no such thing as problems, only situations.

Meldem
4 137 Inlägg
10 november 2012
Låter ju mest logiskt att du som privatperson ska informera om bilen.
Nu är det ju logiken jag går på, inte regelverket.
Och, för mig, känns det ganska självklart att man gör det. Klart att dom inte vet vems bil det är som står det.
Dom ser det ju som att det är en bil som INTE ska stå där eftersom dom gav dig böter, och därmed saknar information om att det ÄR din bil. Hade den stått på dig hade det nog dock varit annorlunda.
Senast redigerat av TouchOfRed (10 november 2012)

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
10 november 2012
Ring parkeringsbolaget.

Fri fart för ett fritt folk!
14 224 Inlägg
10 november 2012
Vad för sorts parkering är det?

är det en boende parkering där du kan ställa dig vart du vill eller är du tilldelad en plats?

för hyr du en plats ska det vara upp till dig att ställa vilken bil du vill på din plats.

är det en bonde parkering men du får stå vart som helst borde man ha ett parkeringstillstånd i rutan.

låter helt skevt att man inte ska kunna ställa vilken bil man vill på sin egna parkering.

Kör fort så hinner inget hända...

619 Inlägg
10 november 2012
Sånna där p-bötersbolag lär vara dom största hustlarna av de alla.. Kollade på Plus på SVT när dom snackade om dessa felaktiga böter. Kan bara glömma att få tillbaka pengarna...

11 Inlägg
11 november 2012
Trådstartare
Överträdelse enligt punkt 13 står det på boten.
"Parkerad längre än tillåten tid".

Står alltså ingenting om att jag står på fel parkering.

Jag har alltså en plats tilldelad mig och tycker som någon sa att jag borde få ställa vilken bil jag vill där.
Helskumt.  Jag har iallafall inte betalat någonting, ska ringa dem imorgon och skälla ut dem tänkte jag. Inte en chans att dom får mina pengar. Betalar ju redan för p-platsen.

11 Inlägg
13 november 2012
Trådstartare
Ringde till Europark idag och klagade.
Visade sig att jag inte kunde bevisa att jag stod på min egen parkering, Helt sanslöst dethär. Dom kan ju komma undan med vad fan som helst. Menmen, nu har jag lämnat in boten till min hyresvärd, så det verkar som att det löser sig ändå.

Meldem
4 137 Inlägg
13 november 2012
Ezio skrev:
Ringde till Europark idag och klagade.
Visade sig att jag inte kunde bevisa att jag stod på min egen parkering, Helt sanslöst dethär. Dom kan ju komma undan med vad fan som helst. Menmen, nu har jag lämnat in boten till min hyresvärd, så det verkar som att det löser sig ändå.

Det är sanslöst ja.. Helt sjukt att det får vara såhär.
Skönt att du slipper betala iaf. Men ingen ska behöva betala för det här tycker jag.. :S

Saabifierad
2 031 Inlägg
13 november 2012
Är din parkeringsplats kopplad till just ett specifikt registreringsnummer? alltså på själva platsen eller via kontraktet du har för p-platsen? eller står det att det enbart få stå en bil som är registrerad på samma adress där du bor? om inte är bötesbeloppet felaktigt.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

11 Inlägg
14 november 2012
Trådstartare
Slash skrev:
Är din parkeringsplats kopplad till just ett specifikt registreringsnummer? alltså på själva platsen eller via kontraktet du har för p-platsen? eller står det att det enbart få stå en bil som är registrerad på samma adress där du bor? om inte är bötesbeloppet felaktigt.

Saken är den att på boten stod det: "Överträdelse enligt punk 13".
Kollade upp vad punkt 13 var för någonting och det stod ungefär: "Parkerad längre än tillåten tid".
Detta måste ju innebära att p-vakten trodde jag stod på en besöksparkering? Och jag kan ju faktiskt inte bevisa att jag inte gjorde det, lika lite som han kan bevisa att jag gjorde det.

Sök