3345
Sök

Kylartemp knas? transporter vw bensin

7 Inlägg
14 november 2012
Trådstartare
Har en transporter vw Bensin. När bilen är varm så pendlar kylartempen mellan streck 3 och 4 beroende på om man kör på motorväg eller stan.
Om man ser på bilden så är det vid motorväg, och när man kör saktare så går den upp till det tjocka strecket ovanför. Jag undrar vilket som är normalt och varför inte tempen är stabiliserad? Kylarfläkten startar vid 87 grader. Kan termostaten kärva? har en hemma helt ny, är det jobbigt att byta?
Kan flänsarna på vattenpumpen gått av?
Hur vet jag vad som är fel?
http://img689.imageshack.us/img689/3184/20121114382.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Sen så verkar det vara nån lödning eller glappkontakt till mätaren då den beter sig knas ibland, varvmätare, klocka bara dör sen funkar det nästa gång man kör
Senast redigerat av vws (14 november 2012)

Forummoderator
18 013 Inlägg
14 november 2012
Är det en diesel skulle jag påstå att det är normalt för bilen ifråga. Fast mätarstrulet i övrigt bör kollas givetvis. Byta hela mätarhuset kanske? Det "brukar" inte vara speciellt svårt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

7 Inlägg
14 november 2012
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
Är det en diesel skulle jag påstå att det är normalt för bilen ifråga. Fast mätarstrulet i övrigt bör kollas givetvis. Byta hela mätarhuset kanske? Det "brukar" inte vara speciellt svårt.

Nej det är en bensinare.
Var köper man nya mätarhus då? ett annat beg kan ju också vara sönder.

Sök