![http://forumbilder.se/images/27201252119PM5176.jpg]()
Tja!
Tänkte låta er få ta del av vårat Sreet/drag bygge.
Bilen är min andra Toyota Supra MKIV som jag ägt sedan -08 då var den helt original förutom en RPS s2 koppling som satt monterad.
Till säsongen 2010 monterades bla en PTE61, AEM V2 standalone och ett RKS PowerSystems bränslesystem med dubbla Walbros och 1200cc Precision spridare.
Jag åkte ner till Supraträffen på Malmby flygfält, trotts väldigt dålig strip kördes stabila mitten 11´or/200km/h hela helgen.
På finaldagen åkte jag ut i semin i ett väldigt jämnt race mot Superior Imports 700hk++ Soarer.
Med blodad tand laddade jag om mot Sundsvall Street Open, mitt mål var den magiska 10an.
Regnet föll som vanligt på Sättna, men efter bra arbete av banpersonalen så kunde vi börja köra 201m.
Efter några repor med labbande av däcktryck och hårdhet på fjädringen så rullade det in person bästa på 60ft, 1/8et och 1/8speed.
Nu ville jag att hela banan skulle torka så jag kunde ta den där 10an, ställde mig i depå och väntade och till slut så börjades det faktiskt köras 402m.
Nu var det nära, bara några bilar före i kön, det pirrade lite i magen, skulle den eftersökta 10an komma nu?
Med 2-3 bilar/mc före så kom återigen regn från himlen, blev en bunt svordomar medan jag packade bilen och for hem.
Så började min jakt efter lägre tider.
Nu är det dags för Version 2 av bilen. Målet är snabba tider på strippen och en finnish som kan ge vinster på utställningar.
Bild som den sett ut 2010-2011
![http://forumbilder.se/images/c4201275516PM3d90.jpg]()
Fler bilder finns här:
http://www.garaget.org/?car=287249Spec på blivande utförande och "att göra lista", /=köpt, x=monterat.
[x] Fullbur
[/] Montera TRD LSD
[/] Nya stolar
[ ] Ny ratt
[/] Rensa inredning
[ ] Ta bort ac
[ ] Renovera bakvagn
[ ] Tractionbars
[ ] Nya hjul för gatan
[/] Braille batteri+hållare
[ ] fräscha till underrede
[x] Nya slitsade bromsskivor
[x] Slipa ok och måla
[/] Ny lack
[ ] CF baklucka
[ ] Ny front/läpp
[/] Turbo
[ ] Link sprut med Dashlogger
[/] Plasma booster tändförstärkare
[/] Grenrör gjort av Ajden
[/] 2xPTE 46mmWastegates
[ ] Dump
[/] Downpipe gjord av Ajden
[/] Avgassystem, Moddat HKS Carbon Titanium
[/] IC
[/] Soppasystem: Weldon 2345a pump, Weldon Dial a flow pumpstyrning, 2xfilter, Fuellab btr, ID2000 spridare,
svarta slangar, TMS Fuelrail
[ ] Oljekylare
[/] Transmissionkylare
[/] Racebyggd Th400
[x] CP Kolvar
[x] Carillo H stakar
[x] ARP Mainrods
[x] ARP Headrods
[x] ACL racelager
[x] Oem headgasket
[x] Packningar/tätningar motor
[/] Sp modifierad oljepump
[x] TMS svänghjulsdämpare
[/] MVP gördel
[/] Mishimoto kylare
[/] Mishimoto dubbla elfläktar
[/] Mishimoto termostat
[/] Meizere el vattenpump
[x] porta topp
[x] GSC S2 kammar
[x] TMS kamhjulsbultar
[x] Supertech 1mm+ ventiler, inconell avgasv
[x] Supertech dubbla ventilfjädrar
[x] Supertech titanium retainers
[x] TMS Billet tensioner
[x] Gates kamrem
[/] Gates multirem
[ ] Major remhjuls kit
[ ] Vevhusventilation
Har garanterat glömt saker, men kommer uppdatera fortlöpande.