4375
Sök

Problem 740 Kardan Eller Låda (film på felet)

1 433 Inlägg
16 november 2012
Trådstartare
#21
okey då var det dax , efter mkt svordommar pga "insekts" bultar som nån volvo RAGG varit på och rundat! så vart tvungen att svetsa på Bultar för att få loss tryckplattfanskapet!
men här är ialf Bilder på koppling och hela helvetet! ser den slut ut tycker ni?


http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/14423_10151150614338170_1535443753_n.jpg

http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/535435_10151150617858170_65468779_n.jpg

http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/535571_10151150618108170_1017287887_n.jpg

http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/3470_10151150621158170_1815964582_n.jpg

http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/155910_10151150621523170_758141578_n.jpg

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/575336_10151150621308170_349298908_n.jpg

ps är detta urtrampningslagret det snackas om ?
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/422996_10151150614098170_11015796_n.jpg

tycker svänghjulet ser lite skadat ut ? eller ser det ok ut tycker ni?

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/182027_10151150641448170_1475412789_n.jpg


tips och tricks ? är kopplingen slut anser ni ? och om jag ska köpa ny vilken modell ska jag ha och bör jag byta nått mer när jag ändå är igång?

Tack på förhand för alla Svar tips och ide´r   MvH  J.J


1 433 Inlägg
17 november 2012
Trådstartare
#22
Helvete! kvällen bravader slutade med att lådan är på plats igen och koppling ditsatt! MEN......  Vad har jag gjort för fel när spakfan står såhär i Neutral 
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/486374_10151152085418170_1680875218_n.jpg

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/60742_10151152082923170_267520194_n.jpg


och att det fan inte går att växla och Kopplingspedalen är helt slapp (då är cylindern(hydralisk) orörd)
och konstant kopplad liksom intryckt max och faller inte tillbaxs till "avslappnat" läge?   den ligger alltså att pressar längst imot hela tiden!

http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/177615_10151152085713170_1463849909_o.jpg

VAD FAN GÖR JAG FÖR FEL tongue börjar bli tokig på detta! simpla grejjer som går fel bara för att dem kan gå fel! som vandligt all hjälp är jag tacksam för!!


PS fick tag i 2 till Penta fälgar idag som lackades mitt i allt idag så det är possitivt!
Senast redigerat av SylvesterStallone (17 november 2012)


490 Inlägg
17 november 2012
#23
du har vänt spaken ett halvt varv fel! lossa insexskruven till spaken ur med sprinten sära spaken från staget snurra spaken ett halvt varv och ihop igen! angående kopplingscylindern prova att lätta på luft nippeln och se ifall den åker tillbaka... om inte så kan de kanske ha hoppat ur och lagt sig snett.

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

1 433 Inlägg
17 november 2012
Trådstartare
#24
sonaxvax skrev:
du har vänt spaken ett halvt varv fel! lossa insexskruven till spaken ur med sprinten sära spaken från staget snurra spaken ett halvt varv och ihop igen! angående kopplingscylindern prova att lätta på luft nippeln och se ifall den åker tillbaka... om inte så kan de kanske ha hoppat ur och lagt sig snett.

Okey spaken stämmer nog helt! tack så mkt för svar!, Men själva kopplingscylindern åker tebaxs om man trycker till den lite! men det är gaffeln som går in i Växelådan som inte har nån kraft att trycka tebaxs sig själv , ligger ostört i näst intill max intryckt hela tiden yikes ?  vad kan detta bero på ?


490 Inlägg
17 november 2012
#25
jadu... satte du dit "kulan" som gaffeln ligger i innanför sprängkåpan med samma "utstick" som  den gamla?

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

1 433 Inlägg
17 november 2012
Trådstartare
#26
sonaxvax skrev:
jadu... satte du dit "kulan" som gaffeln ligger i innanför sprängkåpan med samma "utstick" som  den gamla?

tog en sån rund!?  och lade under , och sedan den lilla ståltråds sprint liknande grejjen , sedan på med gaffeln , sprinten sitter fast som den ska i gaffeln tror jag!  fan vore bra med nått kort på hur det ska se ut , då jag måste ta ned lådafanskapet i mon igen hmm göra om göra rätt!


6 738 Inlägg
17 november 2012
#27
ta o lufta kopplingen så blir den nog bra igen tar ca 30min. och tänk på att överfylla bromsvätskebehållaren när du gör detta tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

1 433 Inlägg
17 november 2012
Trådstartare
#28
Henkix skrev:
ta o lufta kopplingen så blir den nog bra igen tar ca 30min. och tänk på att överfylla bromsvätskebehållaren när du gör detta tongue

men problemet är ju att själv kopplings gaffeln redan är bottnad åt det hållet som cylindern ska pressa den mot och den åker inte tillbaxs till mitten läget , dock har bilen alltid växel i och kopplingen verkar ju få drivlinan att gå runt även fast kopplingen ligger i det läget som jag tycker att den borde koppla ur växeln i .....  har även testat trycka in gaffeln för hand åt det hållet som cylindern trycker åt utan framgång, men den kanske inte går att rubba för hand ?


1 433 Inlägg
17 november 2012
Trådstartare
#29
den kopplar inte ur alls! har nu tagit isär lådan igen! och ser inte vad problmet är ändå!? kan det vara att tryckplattan inte fungerar ?

här är några kort ! har jag kanske satt rund bulten fel under kopplings gaffeln?

http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/534747_10151152926533170_798685614_n.jpg

http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/533669_10151152930443170_668287204_n.jpg

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/231041_10151152933788170_510689877_n.jpg

är kopplingen monterad åt rätt håll ? yikes

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/184823_10151152940298170_1849311422_n.jpg

http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/602509_10151152947668170_1928255485_n.jpg

ser nått fel ut på bilderna tycker ni?

testade även att starta bilen på 3:an upphissad och då blev det ett jävla oljud från kardan och den skackar rejält där under! den är rätt monterad , hur fan kan man balancera den då ? börjar bli mer och mer skit inget löst på fanskapet! är min bruksbil nu har ställt av den andra bilen , måste verkligen få detta att lira! alla tips och förslag är välkommna MVH J.J


1 433 Inlägg
19 november 2012
Trådstartare
#30
Har ändrat massa saker , det ända jag behöver göra nu är att lufta kopplingen! och det går ta mig FAN INTE!?!?!?!?!?!? nån som har tips eller ? testat allt!  bakifrån , framifrån !!! bla bla , hur fan gör ni när ni luftar era kopplingar?  740 tic! MVH J.J


1 433 Inlägg
19 november 2012
Trådstartare
#31
Sådär har fått bot på problemen!!!!!!
det var lådan som var kass - hade ingenting med kopplingen att göra!
och jag luftade kopplingen genom att sätta dit en smörj nippel i Locket och gänga i den!
sedan tog jag tryckluft tryckte försiktigt , sen fyllde och fortsatte så tills det kom enbart Olja! tog mig 10 min idag , igår stog jag i 6 timmar big_smile
men har ialf fått bot på alla problemen nu!
TUSEN TACK till alla som angagerat sig !!!!!



Sök