4288
Sök

D24 td tappar ork efter 3k varv??

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
22 september 2012
#21
vet inte vad det kan vara för nå fel på din bil men att varva en d24 över 3tusen e väll inget å rekomendera iaf?
Senast redigerat av xorox_88 (22 september 2012)

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

126 Inlägg
22 september 2012
Trådstartare
#22
xorox_88 skrev:
vet inte vad det kan vara för nå fel på din bil men att varva en d24 över 3tusen e väll inget å rekomendera iaf?

man vill ju där ska va lita klös i den om man vill dra på:)

/Tobb3

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
22 september 2012
#23
jo så är det ju tongue men äre inte bara så att du har max effekten innan 3tusen så det inte finns nå mer å hämta efter där?

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

449 Inlägg
22 september 2012
#24
har du plockat bort laddtrycksventilen på insuget??? den släpper väl ur laddtrycket om de blir för högt?? eller så är de knas med egr så laddtrycket går ut i avgassystemet.. eller så får du göra en mer nogrann inställning av pumpen

Full Fart Spar Tid!!!

126 Inlägg
22 september 2012
Trådstartare
#25
robert___j skrev:
har du plockat bort laddtrycksventilen på insuget??? den släpper väl ur laddtrycket om de blir för högt?? eller så är de knas med egr så laddtrycket går ut i avgassystemet.. eller så får du göra en mer nogrann inställning av pumpen

har provat att plugga den. sen nu har jag bytat insug til tdic insuget och bytat turbo o allt skit.

/Tobb3

449 Inlägg
22 september 2012
#26
ja egr kan du plugga för gott den går bättre utan den... annars är det väl bara pumpinställning kvar... gjorde du det med klocka förut eller??

Full Fart Spar Tid!!!

126 Inlägg
22 september 2012
Trådstartare
#27
robert___j skrev:
ja egr kan du plugga för gott den går bättre utan den... annars är det väl bara pumpinställning kvar... gjorde du det med klocka förut eller??

där e gjort pump inställning men hjälpte ej :-/
Senast redigerat av Embelazt (22 september 2012)

/Tobb3

174 Inlägg
17 november 2012
#28
va ute igår och märkte exakt samma sak med min d24t... har du hittat felet på din ?

Har ett företag som gör kundanpassande lösningar inom svarv och fräs. Har tillgång till CNC-maskiner för mer avancerade lösningar!
Är det något ni skulle vilja ha så skicka ett pm och beskriv er detalj!

19 Inlägg
17 november 2012
#29
Kan ju vara att regulatorn vänder

ktm är roligt att köra och leka med

367 Inlägg
17 november 2012
#30
Embelazt skrev:
har provat att byta bränslefilter nu hjälpte inte:-/ någon som vet vad de kan vara?

min tds var så för 3 dagar sen felet var att botten silen i tanken var igentäppt med dieselalger så kolla det innan du byter något dyrt


174 Inlägg
20 november 2012
#31
verkade som att det löste sig nu efter att jag bytte diesel filtret ! 
nu går den som aldrig förr !

Har ett företag som gör kundanpassande lösningar inom svarv och fräs. Har tillgång till CNC-maskiner för mer avancerade lösningar!
Är det något ni skulle vilja ha så skicka ett pm och beskriv er detalj!

174 Inlägg
20 november 2012
#32
verkade som att det löste sig nu efter att jag bytte diesel filtret ! 
nu går den som aldrig förr !

Har ett företag som gör kundanpassande lösningar inom svarv och fräs. Har tillgång till CNC-maskiner för mer avancerade lösningar!
Är det något ni skulle vilja ha så skicka ett pm och beskriv er detalj!


Sök