3216
Sök

Volkswagen Golf 3 1,8l - Åtdragningsmoment??

Tarzan
2 Inlägg
21 november 2012
Trådstartare
Tjenare, jag håller på att renovera en golf 3 men hittar inga åtdragningsmoment till kamaxeln eller topplocket, någon som vet, eller iaf vet hur man tar reda på det?!
Tack på förhand!

Avstängd
10 388 Inlägg
21 november 2012
Tarzan666 skrev:
Tjenare, jag håller på att renovera en golf 3 men hittar inga åtdragningsmoment till kamaxeln eller topplocket, någon som vet, eller iaf vet hur man tar reda på det?!
Tack på förhand!

Årsmodell och vilken motor? (finns ju 5 olika 1.8 motorer på golf3)
Senast redigerat av it_mutt (21 november 2012)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Tarzan
2 Inlägg
21 november 2012
Trådstartare
Golf CL 1,8l Bensin på 66kw, vad motorn heter är jag ej säker på men det är en -92

633 Inlägg
21 november 2012
jag fixar de till dig via pm

633 Inlägg
21 november 2012
it_mutt skrev:
Tarzan666 skrev:
Tack på förhand!

nope 2 en 75hk och 90hk

Avstängd
10 388 Inlägg
21 november 2012
Vw-Andreas skrev:
it_mutt skrev:
Tarzan666 skrev:
Tack på förhand!

nope 2 en 75hk och 90hk

Nej, där har du både fel och rätt. Men, ok; 5 olika motorbetäckningar på 1.8 (och då inte 5st olika samtida motorer);

AAM
ABS
ADZ
ANN
och ANP

Och då jag satt och hade programmet öppet hos polaren då, ville jag helt enkelt veta vilken motor det var, alternativt årsmodell då de inte tillverkades samtidigt (och då motorerna inte tillverkas samtidigt, skiljer det uppenbart något mellan dessa, om just åtdragningsmomenten skiljer säger jag dock inget om).

Dock ingen aning om här är någon motor som ex.vis är ovanlig i Sverige, men, det har jag å andra sidan inte sagt något om heller

633 Inlägg
21 november 2012
it_mutt skrev:
Vw-Andreas skrev:
it_mutt skrev:

nope 2 en 75hk och 90hk

Nej, där har du både fel och rätt. Men, ok; 5 olika motorbetäckningar på 1.8 (och då inte 5st olika samtida motorer);

AAM
ABS
ADZ
ANN
och ANP

Och då jag satt och hade programmet öppet hos polaren då, ville jag helt enkelt veta vilken motor det var, alternativt årsmodell då de inte tillverkades samtidigt (och då motorerna inte tillverkas samtidigt, skiljer det uppenbart något mellan dessa, om just åtdragningsmomenten skiljer säger jag dock inget om).

Dock ingen aning om här är någon motor som ex.vis är ovanlig i Sverige, men, det har jag å andra sidan inte sagt något om heller

motorerna är nästan lika 90hk samt 75hk som jag skrev sen heter dem lite olika 6 st som jag inte kan alla men kan stämma med de du skriver men samma åtragnings moment på dem alla smile

Avstängd
10 388 Inlägg
21 november 2012
Vw-Andreas skrev:
it_mutt skrev:
Vw-Andreas skrev:

nope 2 en 75hk och 90hk

AAM
ABS
ADZ
ANN
och ANP

motorerna är nästan lika 90hk samt 75hk som jag skrev sen heter dem lite olika 6 st som jag inte kan alla men kan stämma med de du skriver men samma åtragnings moment på dem alla smile

Ah, jamen dåså smile

Sök