Hej! Mycket konstigt kan man fundera på så här sent på nätterna... Men hur som helst! Tex volvo, vag etc har ju haft bland annat bubblor och div. volvomodeller monterade på en pelare eller på taket på byggnaden, som jag antar är plastkopior eller åtminstone bara skal, och när dom byts ut måste ju dom gamla ta vägen nånstans! Vart?!?! Jag vill ha en!!
Hej! Mycket konstigt kan man fundera på så här sent på nätterna... Men hur som helst! Tex volvo, vag etc har ju haft bland annat bubblor och div. volvomodeller monterade på en pelare eller på taket på byggnaden, som jag antar är plastkopior eller åtminstone bara skal, och när dom byts ut måste ju dom gamla ta vägen nånstans! Vart?!?! Jag vill ha en!!
Jag tror inte det handlar om plastkopior eller replikor, utan om riktiga bilar som dock blivit plundrade på drivlina och inredning. Men det vore intressant att veta
På lecab i Karlstad har dom en riktig bubbla på taket, dom ersatte den nyligen mot.nya beetle turbo och den gamla bubblan som stått där i flera år startade dom när dom fick ner den, och det var inga problem att få igång :p
Såg någon skrot påväg till Sundsvall som hade en Impala '63 på en pelare, tvekade inte en sekund på att den var riktig, lite onödigt kanske, men har väl stått där ett tag.
En glasfirma i stan har en Gangstercittra från 30-talet på taket och den är riktig.
En bilfirma har en kuliss gjord i glasfiber eller nåt av en T-ford, med riktiga hjul och andra detaljer